O modeli Grandland X sme sa zmieňovali na našom webe už niekoľkokrát. Dnes prinášame skvelú správu pre všetkých, ktorým nové SUV padlo do oka. Opel spustil predaj v Slovenskej republike.
O náraste popularity modelovej rady SUV niet pochýb.
Predajnosť automobilov tejto architektúry stále stúpa a podľa
marketingových odhadov Oplu dosiahne ročný predaj takýchto áut v Eúrope
úroveň takmer 2,5 milióna kusov do doku 2024. Aj to je dôvod, prečo sme za
uplynulé dva roky registrovali kompletnú obmenu modelového radu SUV nemeckej značky. Ako prvá prišla Mokka X. Vynovenej Mokke pribudlo nielen spomínané X,
ale aj množstvo funkcií, systémov a dizajnových inovácií. Potom sme mali
možnosť otestovať aj nový Crossland X, ktorý prišiel na trh v prvej
polovici tohto roka. Grandland X je najväčším SUV značky, a tak mu
prináleží uzatvárať víťazné ťaženie Oplu.
O dizajne nového Grandlandu X si môžete prečítať v našom článku, v ktorom sme mali možnosť nazrieť do predsériového kusu. Pri príležitosti spustenia predaja na Slovensku sme však dostali možnosť auto vyskúšať aj na ceste.
SUV je jazdne veľmi príjemné. V zákrutách drží a jeho pruženie efektívne tlmí všetky nerovnosti. Sedadlá s pečaťou kvality AGR (ergonomické tvarovanie priateľské k chrbtu) sú na prvý pocit mierne tvrdé, no počas dlhej cesty na diaľnici sme si ich nakoniec obľúbili.
Opel prekvapil aj malými nuansami, ktoré si bežný človek pri teste nemusí ani všimnúť, no napriek tomu veľmi spríjemňujú jazdu. Jednými z nich sú denné LED svetlá ponúkané v základe a AFL svetlomety schopné prispôsobiť sa režimu jazdy. Svetlá AFL sú schopné meniť svetelný kužeľ na základe toho, či idete v meste, po diaľnici alebo na okresnej ceste.
Na Grandlande X oceňujeme aj sklápanie zrkadiel pri cúvaní. Niekedy je ťažké zaparkovať s SUV v úzkych mestských uličkách. V Opli sa po zaradení spiatočky zrkadlá automaticky sklopia tak, aby ste videli nie za seba, ale pod seba. Táto obľúbená technológia podnes nie je samozrejmosťou u všetkých automobiliek.
Miernym sklamaním pre každého, kto by v novom Grandlande X hľadal spoločníka do ťažkého horského terénu bude správa, že automobilka neplánuje verziu s pohonom všetkých kolies. Vďaka funkcií Intelligrip, ktorú testoval Rasťo Chvála na koncernovej dvojičke- Peugeote 3008, by však auto malo byť schopné sa pustiť aspoň do menšieho terénu. Postará sa o to elektronika, ktorá na základe zvoleného režimu upraví spoluprácu asistenčných systémov a prispôsobí ich napríklad na jazdu po snehu alebo blate.
Momentálne ponúka Opel dve motorizácie. Benzínová voľba má turbom preplňovaný motor s objemom 1.2 litra a výkonom 96 kW. Dieselovej verzií panuje agregát 1.6 CDTI s výkonom 88 kW. V blízkej dobe však Opel plánuje spustenie predaja dvojlitrového naftového motora a časom chce uviesť aj plug-in hybrid.
Nový odľahčený Grandland X plánuje zaujať nielen výbavou a dizajnom, ale aj cenou. Jeho základný štítok nesie sumu 18 290 eur.