Insignia Country Tourer je automobil, ktorý je do koča i do voza. Manažérska limuzína dostala "opancierovanie" a už nie je taká citlivá. Naopak, teraz si poradí aj s menším terénom.
Opel uviedol na trh svoju vlajkovú loď ešte minulý rok. Sedan s honosným názvom Insignia sme podrobili rozsiahlemu redakčnému testu ešte vtedy. Automobilka však neostala iba pri sedane. Opel Insignia Sports Tourer je označenie pre kombi, na ktoré sa vo videu pozrel motoristický novinár Rasťo Chvála.
Country Tourer je verzia, ktorá nie je určená iba na cesty. Vďaka väčšej svetlej výške a pohonu všetkých kolies je ideálna do terénu. Nový systém 4x4 od Oplu využíva technológiu Torque Vectoring. Tá je schopná aktívne rozdeľovať krútiaci moment medzi kolesá do zákruty tak, že miesto brzdenia kolies, ktoré majú ísť pomalšie, pridá energiu na kolesách, ktoré majú ísť rýchlejšie. Vďaka tomu nebudete cítiť spomaľovanie do zákruty a vaše auto pôjde bez kompromisov dopredu. Túto technológiu sme si vyskúšali na testovacej jazde a skutočne funguje. Auto tak bez problémov rozmermi aj technológiami konkuruje napríklad Audi A6 Allroad alebo Mercedes E All Terrrain.
Opel ponúka vo svojej vlajkovej lodi dva benzínové agregáty s objemom 1.5 a 2.0 a jeden naftový dvojlitrový turbodízel. V kombinácií s viacerými turbami a pohonom všetkých kolies je to celkovo 6 motorizácií s výkonom od 103 kW do 191 kW. Insigniu Country Tourer kúpite od 27 190 eur.
Motorizácia | 1.5 Turbo | 1.5 Turbo | 2.0 Turbo 4x4 | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI 4x4 | 2.0 BiTurbo CDTI 4x4 |
Výkon | 103 kW | 121 kW | 191 kW | 125 kW | 125 kW | 154 kW |
Cena od | 27 190 eur | 27 990 eur | 35 590 eur | 32 540 eur | 34 340 eur | 37 340 eur |