Na OPC môžeme zabudnúť. Novou vrcholnou verziou je Insignia GSi. Do predaja sa dostala aj kombi verzia. Záujemcovia majú na výber z dvojice motorov. Môžu staviť na úspornejší diesel, alebo výkonnejší benzín.
Kráľ zomrel, nech žije kráľ! Asi takto sa dá pozerať na nový Opel Insignia GSi, ktorý nahradil športovú verziu OPC. Koniec označenia OPC znamená pre najostrejšiu Insigniu úbytok výkonu, na druhej strane získala na ovládateľnosti. Svedčí o tom fakt, že na okruhu Nürburgring je GSi napriek menšiemu “stádu koní“ pod kapotou rýchlejšie.
O pohon športovej verzie sa postará naftový štvorvalec 2,0 l BiTurbo s výkonom 154 kW a s maximálnym krútiacim momentom 480 Nm (papierová spotreba 7,3 l). Fanúšikov rýchlej jazdy však skôr osloví dvojlitrový benzínový motor s výkonom 191 kW (papierová spotreba 8,6 l). Obe pohonné jednotky sú spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou a využívajú pohon všetkých kolies s aktívnym vektoringom krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami.
GSi so sebou prináša aj možnosť aktivovania najostrejšieho režimu jazdy, Competition. Aktivuje sa tlačidlom stabilizačného systému. Po dvojnásobnom stlačení sa vypne trakčná kontrola a stabilizačný systém povolí autu aj mierny šmyk. Insignia GSi je k dispozícii vo verzii Grand Sports, ale aj ako kombi s označením Sports Tourer.
V slovenských cenníkoch sme ju zatiaľ nenašli. V Nemecku však jej cena začína na sume 45 595 eur, GSi Sports Tourer je ešte o tisíc eur drahší. V tomto prípade hovoríme o slabšom naftovom motore, silnejší benzín začína na 47 800 resp. 48 800 eur za Sports Tourer.