Kolóny vo veľkých mestách Slovenska nie sú ničím ojedinelým a každému vodičovi strpčujú život. Zistili sme pre vás, ako sa čo najrýchlejšie dostať cez Prístavný most v Bratislave.
Prístavný most tvorí súčasť koloritu hlavného mesta už od roku 1985. Dnes je súčasťou bratislavského obchvatu a zároveň diaľnice D1. Úsek medzi Avionom a druhou stranou Dunaja je plný azda neustále, a tak sa oplatí vedieť, ako sa cez kolóny preštrikovať čo najefektívnejšie. Metódu, ktorú sme objavili, sme testovali viac ako dvadsaťkrát a fungovala vždy. Týka sa cesty od Senca smerom na Prístavný most a je jednoduchšia, ako si myslíte. Stačí si len v správny čas zvoliť správny pruh.
Celý problém začína zjazdom na Komárno. V tomto úseku je v prípade kolóny potrebné sa po zjazde čo najskôr držať vľavo. Prúd prichádzajúcich áut z nasledujúceho výjazdu sa totiž začne radiť do pravého pruhu. I keď v tomto úseku sa obchvat v tomto smere mení na trojprúdový, spomalenie je stále citeľné.
Po rozšírení cesty odporúčame vyčkať približne sto metrov a preradiť sa do stredného pruhu. V tomto momente je už počet áut odchádzajúcich zo stredného pruhu väčší ako počet prichádzajúcich. Preto sa stredný pruh bude hýbať plynuješie. V tomto pruhu zotrvajte až po prístavný most.
Na prístavnom moste nastáva opäť kritická situácia. Do dvojprúdového smeru sa pripájajú ďalšie dva prúdy z Bajkalskej ulice a je jasné, že sa premávka opäť spomalí. Pri pripájaní na moste sa väčšina áut z Bajkalskej tlačí priamo do ľavého pruhu. Je tak preto, lebo v pravom jazdia kamióny, a tie v nás evokujú pocit pomalosti. Málokto si však uvedomuje, že kamionisti jazdia plynulejšie. Navyše, keďže je ich na úseku cesty menej, majú dokopy kratši reakčný čas. Odporúčame preto ostať v pravom pruhu čo najdlhšie. Zmeniť pruh na ľavý by ste mali až približne v druhej polovici zákruty pred prístavným mostom. Ten potom prejdite v ľavom pruhu.