Autosuv.sk

Ostatné

Pamätáte si toto futuristické auto? Volkswagen XL1 môže byť váš

O tomto jedinečnom aute si mnohí myslia, že bolo len koncept. Opak je pravdou. Auto so spotrebou 0,9 l/100 km sa skutočne predávalo. Môže byť aj vaše.
Pamätáte si toto futuristické auto? Volkswagen XL1 môže byť váš

O tomto jedinečnom aute si mnohí myslia, že bolo len koncept. Opak je pravdou. Auto so spotrebou 0,9 l/100 km sa skutočne predávalo. Môže byť aj vaše.

Pred viac ako piatimi rokmi prišiel nemecký Volkswagen s autom, ktorému málokto rozumel. Zvláštny dizajn bol doplnený chudobným interiérom a celý koktejl doplnili astronomickou cenovkou. Model XL1 nebol pre bežného človeka. Tí, ktorí mali to šťastie, si ho pozreli raz na slovenskom autosalóne s poznaním, že už ho nikdy v živote neuvidia. Volkswagen však vtedy útočil úplne inou zbraňou ako luxusom. So spotrebou 0,9 l/100 km v roku 2013 držal titul najekonomickejšieho sériovo vyrábaného vozidla.

Volkswagen XL1
Zdroj: Volkswagen

Na prekvapenie mnohých, XL1 skutočne bolo sériovo vyrábané auto. Volkswagen vyrobil celkovo 250 kusov tohto modelu, čím zaručil jeho majiteľom absolútnu jedinečnosť. Kúpiť si Bugatti alebo špeciálnu verziu Lamborghini, ktoré sú počtom obmedzené, to je trochu mainstream. Kúpiť si Volkswagen, tak to je hipsterizmus.

Volkswagen XL1
Zdroj: Volkswagen

Auto poháňa hybridné spojenie naftového agregátu a elektromotora. Prvý z nich je dvojvalec s objemom 0,8 litra a výkonom 35 kW. Elektromotor prispieva do celkového súčtu 20 kW. Výkon auta je teda dokopy 55 kW. Auto je schopné aj jazdy čisto na batériu s dojazdom 50 km.

Volkswagen XL1
Zdroj: Volkswagen

Interiér auta je veľmi jednoduchý. Celej palubnej doske dominuje relatívne malý displej multimediálneho systému a volant bez akéhokoľvek tlačidla. V aute sa nenachádzajú ani odkladacie plochy v stredovom tuneli. Výnimkou je iba držiak na pohár. Prístrojovej doske dominuje tachometer, keďže otáčkomer v tomto prípade nehrá až tak zásadnú rolu. Najväčším skvostom sú dvere otvárané dohora a digitálne spätné zrkadlá. Automobilka jednoducho nechcela kaziť inak aerodynamicky dokonalé auto, a tak pristúpila na drahé, ale účinné riešenie.

Volkswagen XL1
Zdroj: Volkswagen

Ak by vo vás futuristický dizajn auta vzbudzoval túžbu ho vlastniť, na portáli mobile.de sa nachádza hneď niekoľko modelov určených na predaj. Toto auto sa už v momente kúpy obstarávalo ako zberateľský kus a mnohé z nich počas svojej existencie neprešli ani tisíc kilometrov. Na druhej strane, zodpovedá tomu aj cena. V roku 2013 ste si mohli nový Volkswagen XL1 kúpiť za 100 000 eur. Dnes zaň zaplatíte prinajmenšom rovnako.

Tagy

Pokračovať v čítaní