Posledných 45 rokov slúžia ako technický základ pre pápežské papamobily vozidlá značky Mercedes. Monopol nemeckého výrobcu občas narušia iné značky. Pápež v minulosti dostal napríklad špeciálne upravenú Daciu Duster a ohlásený bol aj papamobil postavený z modelu Fisker Ocean, značka Fisker však medzičasom skrachovala.
Z iného súdka bolo Lamborghini Huracán vyrobené pre pápeža Františka. Nebolo v úprave papamobil a poslúžilo na dobrú vec, keď ho pápež obratom predal a peniaze venoval charite. Silné postavenie Mercedesu bude teraz pokračovať ďalej vďaka novému papamobilu.
Svätý Otec František dostane nový model, vychádzajúci z elektrickej verzie Triedy G. Vozidlo bolo vyvinuté v úzkej spolupráci s Vatikánom, aby spĺňalo požiadavky pápeža. Tímy špecialistov z Grazu, Sindelfingenu a Ríma pracovali na projekte približne rok.
Výsledkom je úprava štvorice elektromotorov tak, aby vyhovovali pomalej jazde pápeža pomedzi veriacich. Projekt bol riadený tímom v Ríme, zatiaľ čo elektrický pohon upravil tím v Grazi. Odborníci zo Sindelfingenu vyrobili karosériu, interiér a špeciálnu výbavu s použitím tradičného remeselného spracovania.
V zadnej časti bolo lavicové sedadlo nahradené centrálne umiestneným a výškovo nastaviteľným samostatným sedadlom. Toto otočné hlavné sedadlo umožňuje flexibilne sa pohybovať a oslovovať publikum z rôznych uhlov. Za samostatným sedadlom boli vľavo a vpravo integrované dve samostatné sedadlá pre ďalších cestujúcich.
Pri B-stĺpiku bola odstránená strecha. V prípade dažďa alebo zlých poveternostných podmienok poskytuje cestujúcim ochranu samostatná pevná strecha. Ľavé zadné dvere boli odstránené.
"S novým papamobilom je pápež František prvým pápežom, ktorý pri verejných vystúpeniach cestuje v plne elektrickom Mercedes-Benz. Pre našu spoločnosť je to mimoriadna česť a rád by som poďakoval Jeho Svätosti za dôveru," povedal Ola Källenius, šéf Mercedesu.