Autosuv.sk

Ostatné

Peugeot 301- Žiadne veľké divadlo, poctivá práca.

Peugeot 301 je na trhu už nejaký ten rok. Jeho popularita je stále vysoká najmä kvôli nízkej cene a prijateľnej kvalite. Jeho vlastnosti sme overili.
Peugeot 301- Žiadne veľké divadlo, poctivá práca.

Peugeot 301 je na trhu už od roku 2012. Spolu s jeho koncernovým súrodencom sa zameriavajú na menej náročného zákazníka, ktorému ide predovšetkým o presun z bodu A do bodu B. I keď 301 nepôsobí extravagantne a ani pompézne, neznamená to, že nemá čo ponúknuť.

Na prvý pohľad je Peugeot veľmi pekný. Neoplýva príliš modernými ostrými hranami, no predná maska sa zaobíde aj bez nich. Aj napriek ich absencií totiž vyzerá in. Vďaka veľkej mriežke chladiča a nápisu PEUGEOT vygravírovaného priamo do lesklého rámu, pôsobí 301 mohutnejšie, ako naozaj je. Svetlá sú kombináciou LED technológie a bežného halogénového svetlometu, ktorých viditeľnosť je primeraná. Dojem mohutnosti umocňuje aj výrazne krojená línia po bočných stranách auta, ktorá sa na konci spája so svetlami. Zadná časť auta pôsobí na prvý pohľad fádne, no tým, ktorí majú radi jednoduchosť, sa určite bude páčiť. Je tak jednoducho koncipovaná, že tam nenájdete ani tlačidlo na otváranie kufra. Batožinový priestor je možné otvoriť jedine diaľkovým ovládaním alebo tlačidlom pri volante.

Peugeot 301
Dejvo

Interiér Peugeota sa na nič nehrá. V zmysle jednoduchosti sa dizajnérom podarilo navrhnúť auto, ktorého interiér nie je technicky komplikovaný, no napriek tomu príjemný a svojim výzorom určite nikoho neurazí. Sedadlá sú mäkké a jednoducho nastaviteľné. Ich hlavným účelom je komfort. Ten je dopriaty aj pasažierom vzadu. Na to, že toto auto nepatrí medzi najrozmernejšie, bez problémov odvezie piatich dospelých, a to aj v tom prípade ak niektorí z nich majú takmer dva metre. Priestrannosť tohto modelu ale podľa nášho názoru mohla byť v niektorých ohľadoch využitá ešte lepšie. V interiéri sa nenachádza príliš veľa odkladacích priestorov. Úložisko v lakťovej opierke je úzke a plytké. Uložiť si doň môžete najviac kľúče, telefón alebo müsli tyčinku. V stredovom paneli medzi infotainmentom a radiacou pákou sa nachádza odkladací priestor na pohár. Ten je ale taký malý, že ak doň vložíte pohár z fast foodu, musíte mať zaradenú 2 alebo 4, aby ste pohár vedeli vytiahnuť. Inak ostane pricvaknutý radiacou pákou a vy si pri jeho vyťahovaní vyradíte na neutrál. V predných dverách je priestoru dostatok. Tie dokážu udržať aj litrovú fľašu a ešte stále ostane miesto na drobnosti.

Peugeot 301
Dejvo

Jednoduchosť interiéru a exteriéru auta si mierne protirečí s technologickým vybavením. Auto ponúka viac, ako by ste od neho čakali. Tempomat a klasický infotainmentový systém je samozrejmosťou. Peugeot pridá ale aj Bluetooth, Apple CarPlay, MirrorLink a dokonca vyhrievané sedadlá. Toto všetko funguje spoľahlivo. Pri zadaní pokynu na príjemnom matnom displeji síce musíte trochu čakať, ale naozaj len minimálne. Ako protiváhu viete na displeji zobraziť všetky praktické informácie. V závislosti od toho, ktoré nastavenie si vyberiete, môžete kontrolovať údaje jazdy, rádio alebo navigáciu. Tá ale v testovanom modeli fungovala len ak sme pripojili telefón. Samotné prehrávanie médií má však svoje muchy. Audiosystém nepatrí medzi najvýkonnejšie a zvuk síce nie je vyslovene plechový, no je nerovnomerne rozložený. Rádio občas v miestach zrkadlenia signálu alebo prechodu na inú regionálnu frekvenciu zašumí. S vozidlami podobnej cenovej kategórie je však porovnateľné.

Peugeot 301
Dejvo


Spomedzi modelov 301 sme testovali dva kusy. Jeden s naftovým motorom s objemom 1.6 litra a výkonom 68 kW. Druhý automobil bol poháňaný benzínovým štvorvalcom s výkonom 85 kW a rovnakým objemom. Zároveň sme otestovali aj rozdielne prevodovky. S dieselom sme testovali päťstupňový manuál a k benzínu nám importér pribalil šesťstupňovú automatickú prevodovku. Jazdné vlastnosti oboch sú uspokojivé. Auto veľmi účinne odbúravalo všetky mestské nerovnosti a jazda bola úplne pokojná. Mäkko nastavené pruženie sa postaralo o jemný nepokoj a kývanie v zákrutách. Úroveň tejto nervozity ale nie je vysoká a určite neohrozuje bezpečnú jazdu. Iba pocitovo si dvakrát rozmyslíte valiť sa cez zákrutu prirýchlo. Pri motoroch máme zmiešané pocity. Vieme ich porovnávať iba v kombinácií s prevodovkou, s ktorou sme ich testovali. Viac nás očarila naftová BlueHDi verzia. Tá síce bola spriahnutá s päťstupňovým manuálom a s automatikou ju ani nedostanete, no to je len dobre. Radenie je nastavené tak, že sa na päťkvalte auto dokáže veľmi dynamicky rozbehnúť. Jeho sprevodovanie nezradí ani na diaľnici, kedy idete na piatom stupni 130 km/h do 3000 otáčok. Auto príliš nehučí a cítite sa v oveľa väčšom kontakte so strojom ako pri automate. Ten sa síce dodáva k papierovo silnejšiemu benzínovému motoru, no jeho výkon prakticky dusí. Tak, ako ste sa pri manuále cítili súčasťou cesty, pri automate sa cítite nad vecou. Autu po zošliapnutí plynu až na podlahu trvá pocitovo večnosť, kým sa rozbehne. Ak chcete s autom predbiehať, mali by ste si najprv natrénovať správanie auta tam, kde oproti vám nejde nič. Aj keď idete s plynom na podlahe, auto poskytuje viac akustického zážitku ako toho akceleračného. Tento neduh prevodovky vyladenej vyslovene na spotrebu a jazdu po meste sa nedá obísť ani zapnutím športového režimu. Naozaj citeľné zrýchlenie docielite len, keď prepnete na sekvenčný manuál. Aj tu chvíľu trvá kým spojka zopne, no následná akcelerácia sa už dá nazvať akčnou a zábavnejšou. Pri takejto zábavnejšej jazde sa na benzíne poveziete za približne 7,6 l/100km a na naftovej verzií za 5,4 l/100km.

Peugeot 301 (11 obrázkov v galérii)

So svojou cenou začínajúcou na 8 690 eurách je Peugeot o viac ako 1000 eur lacnejší v porovnaní so spomínaným koncernovým súrodencom, Citroenom C-Elysée. Je to ideálny pracovný stroj alebo rodinné auto za prijateľnú cenu. Spolu so svojou jednoduchosťou prináša aj nižšie prevádzkové náklady. Aj preto sa hneď stal cieľom záujmu profesionálnych vodičov- taxikárov.

Tagy

Pokračovať v čítaní