Peugeot predstavil novú generáciu modelu 308. V porovnaní s predchodcom je až o 110 mm dlhší, pričom o 55 mm pridal zväčšený rázvor náprav. Cieľom francúzskych konštruktérov bolo zväčšenie vnútorného priestoru najmä pre posádku vzadu. Na druhej strane je vozidlo o 20 mm nižšie. Novinka prišla s výraznejším dizajnom a novým logom značky vpredu. Zaujať chce viacerými detailami od väčšej prednej masky cez výrazné predné svetlá až po na bokoch zvlnenú dlhú prednú kapotu.
Vzhľad na boku zvýrazňujú hrany nad blatníkmi vpredu aj vzadu, ktoré upravujú prúdenie vzduchu. Zadná hrana plynule nadväzuje na zadné svetlomety, ktoré sú spojené do jedného celku. Vzadu sú hrany výraznejšie zaoblené. Dominantným prvkom je difúzor s dvoma (zrejme falošnými) koncovkami výfukov.
Motory
Pohľad pod kapotu začíname predstavením tradičných spaľovacích jednotiek. O pohon sa stará benzínový trojvalec 1,2 PureTech s výkonom 81 kW, prípadne 96 kW. Naftovou alternatívou je motor 1,5 BlueHdi s výkonom 96 kW. Motory štandardne spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Naftová verzia a silnejší benzín sú dostupné aj s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Novinkou pre Peugeot 308 sú dve plug in hybridné jednotky. Obe sa spoliehajú na prídavný elektromotor s výkonom 81 kW. Základom je benzínový štvorvalec 1,6 l s výkonom 110 kW resp. 132 kW v silnejšej verzii. Batéria má v oboch prípadoch rovnakú kapacitu 12,4 kWh a umožňuje dojazd do 60 km.
Interiér
Vo vnútri prešiel Peugeot 308 pomerne výraznou prestavbou. Palubná doska je vysoká a naklonená. Výduchy ventilácie sú integrované v hornej časti nad úrovňou novej 10-palcovej dotykovej obrazovky, ktorá je mierne natočená na vodiča. Infotainment je zameraný na personalizované nastavenia a umožňuje uložiť až 8 rôznych profilov a naraz pripojiť dva telefóny. Tlačidlá pod displejom sú individuálne konfigurovateľné.
Asistenčné systémy
Drive Assist 2.0 je balíkom asistenčných systémov, dostupných v Peugeote 308 a je ďalším krokom smerom k autonómnej jazde. Peugeot teraz lepšie skontroluje slepý uhol, keďže dovidí dozadu na väčšiu vzdialenosť. Upozorní na premávku vzadu, ponúka 360-stupňový parkovací systém a poteší drobnosťou, ako je tryska na čistenie cúvacej kamery.
Ceny novej generácie sa dozvieme neskôr. V porovnaní so súčasným modelom by nemali výraznejšie vzrásť, to však neplatí pre plug in hybridné verzie, ktoré budú dostupné len vo vyšších stupňoch výbavy.