Modernizovaný Peugeot 308 sme mohli vidieť prvýkrát v marci tohto roka, teraz prišiel na rad facelift kombi verzie SW. Zmeny dizajnu sa podľa očakávania diali v rovnakom duchu a posunuli vzhľad 308 SW bližšie smerom k súčasným trendom. Vidno to najmä v prednej časti, ktorá bola predtým v porovnaní s ostatnými modelmi Peugeot zastaralá. Kombi vpredu presne kopíruje skôr predstavený hatchback a rovnako dostalo aj nové logo značky.
Rozdiel je prirodzene v zadnej časti a nielen kvôli väčšiemu kufru s objemom 608 l. EČV je v prípade kombi posunuté z nárazníka na piate dvere. Rovnako nárazník ako aj dvere dostali odlišný vzhľad, nezmenené ostali zadné svetlomety, ktoré však v prípade kombi nie sú spojené lištou.
Interiér
Interiér v kombi nás už po predstavení hatchbacku nemal čím prekvapiť. Palubná doska je vysoká a naklonená. Výduchy ventilácie sú integrované v hornej časti nad úrovňou novej 10-palcovej dotykovej obrazovky, ktorá je mierne natočená na vodiča.
Infotainment je zameraný na personalizované nastavenia a umožňuje uložiť až 8 rôznych profilov a naraz pripojiť dva telefóny. Tlačidlá pod displejom sú individuálne konfigurovateľné.
Motory
Motorizácie kombi sa tiež neodlišujú od hatchbacku. O pohon sa stará benzínový trojvalec 1,2 PureTech s výkonom 81 kW, prípadne 96 kW. Naftovou alternatívou je motor 1,5 BlueHdi s výkonom 96 kW. Motory štandardne spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Naftová verzia a silnejší benzín sú dostupné aj s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Alternatívou sú dve plug in hybridné verzie s elektromotorom s výkonom 81 kW. V oboch prípadoch je srdcom štvorvalec 1,6 l PureTech, naladený je však na rôzny výkon (110 resp. 132 kW). Celkový výkon hybridnej sústavy je potom 134 kW alebo 167 kW.
Ceny novej generácie sa dozvieme neskôr. V porovnaní so súčasným modelom by nemali výraznejšie vzrásť, to však neplatí pre nové plug in hybridné verzie, ktoré budú dostupné len vo vyšších stupňoch výbavy.