S plne autonómnymi autami to nebude také jednoduché. Mimo uzavretých oblastí ako letiská, sa ich tak skoro nedočkáme.
O prínose autonómnych áut a odvážnych cieľoch s nulovým počtom obetí pri dopravných nehodách sme už počuli veľa. Teraz však prišiel so svojím názorom jeden z popredných mužov BMW, Ian Robertson. Člen predstavenstva nemeckej automobilky nevidí budúcnosť autonómnych áut až tak ružovo. BMW v súčasnosti testuje niekoľko flotíl autonómych áut. Každé z vozidiel denne zozbiera až 40 terabajtov dát a ukazuje sa, že technológia ešte nie je dostatočne vyspelá. "Meradlom úspechu je, koľkokrát musí inžinier zasiahnuť. Momentálne sme na úrovni približne troch (zásahov na 1000 km). Znie to veľmi dobre... avšak, to je o trikrát viac, ako treba. Musí to byť perfektné", cituje Robertsona portál AutoExpress.
Auto si nebude vyberať medzi obeťou a obeťou
Plne autonómnych áut za každých podmienok sa na ceste zrejme nikdy nedočkáme. Najskôr prídu podľa Robertsona zásahy vlád, alebo regulačných úradov, ktoré presne stanovia, pokiaľ môže technika autonómnych áut dôjsť - za akých podmienok bude autonómne riadenie povolené a za akých nie. Navyše ľudia budú vždy zodpovední za rozhodnutia v otázkach života a smrti. "Aj keď autá sú viac ako schopné využiť algoritmus pri výbere, neočakávam, že niekedy budeme čeliť situácii, kedy si bude auto vyberať medzi smrťou a inou smrťou", nechal sa počuť Robertson. Z jeho vyjadrení je zrejmé, že v kritických situáciách sa budú musieť rozhodnúť ľudia a vybrať si "správne" riešenie. Autonómne autá však majú svoje miesto a v určitých oblastiach budú využívané. Samostatná jazda po parkovacom dome a zaparkovanie potom, ako posádka opustila vozidlo a šla sa ubytovať do hotela, prípadne autonómne taxi v rámci letiska patrí medzi blízku budúcnosť autonómnych áut.
Opatrná je aj eurokomisárka
Podobne vidia najbližšie roky aj predstavitelia Európskej únie. Cieľom do roku 2030 je zavedenie zmiešanej premávky, pozostávajúcej z autonómnej, a aj klasickej premávky. Nepôjde však o autá bez volantu a pedálov (výnimkou môžu byť len uzavreté oblasti - letiská atď.). Podľa európskej komisárky pre dopravu Violety Bulc si na autá bez volantu počkáme do roku 2045. Komisárka podľa vlastných slov nie je za rýchle nasadenie technológie a následné sledovanie, čo to prinesie a skôr presadzuje zavedenie noviniek krôčik po krôčiku. Podľa týchto informácií sa zdá, že o volant v autách tak skoro neprídeme.