Spotreba a produkcia emisi plug in hybridov sa v závislosti od spôsobu využitia vozidla dokážu enormne líšiť. Teoreticky sa môže pohybovať od nuly až po maximum pri športovej jazde. Na rozdielnu spotrebu paliva dvoch šoférov nemá vplyv len rozdielny spôsob jazdy, ale hlavne frekvencia nabíjania vozidla.
Reálna spotreba a emisie môžu byť veľmi rôznorodé, a tak bolo na začiatku zložité nastaviť testy, ktoré by odhadli spotrebu a emisie týchto vozidiel. Doteraz sa emisie plug in hybridov určovali pomocou testov Euro 6e, teraz prichádzajú na rad nové testy Euro 6e-bis. Emisné testy boli vykonané na simulovanej vzdialenosti 800 km, po novom to bude 2 200 km.
Podľa meraní nezávislej neziskovej organizácie International Council on Clean Transport (ICCT) s príchodom nového testu stúpnu papierové emisie BMW xDrive25e zo 45g/km na 96 g/km.
"Za posledných niekoľko rokov sa ukázalo, že v súčasnosti používaná krivka UF neodráža skutočné využitie PHEV, čo má za následok nereprezentatívne nízke oficiálne hodnoty emisií CO2. To vedie k nadmernému rozdielu medzi skutočnou spotrebou paliva a oficiálnou hodnotou určenou počas typového schválenia," citoval portál AutoExpress organizáciu ICCT.
Nové emisné merania sa v prvej fáze dotýkajú iba nových modelov uvedených na trh po 1. januári 2025, ale do 31.12. 2025 budú retestované všetky nové vozidlá. Nové meranie môže mať vplyv na daňové zvýhodnenie, založené na emisiách CO2. Platí to len pre nové autá a nebude sa uplatňovať retroaktívne.
V roku 2027 dôjde k ďalšej úprave testu a do platnosti vstúpi Euro 6e-bis-FCM. Vozidlá v tomto prípade prejdú simulovanú vzdialenosť až 4 260 km. Papierové emisie rovnakého BMW X1 následne stúpnu na 122 g/km.