Pred siedmimi rokmi sa spoločnosť Hankook rozhodla osloviť študentov amerických univerzít s jediným cieľom. Navrhnúť nové druhy pneumatík, ktoré sa absolútne líšia od toho, čo poznáme. V realite ich však neuvidíme.
Športová pneumatika budúcnosti
Ben Zavala z univerzity v Cincinnatti rozložil jedno koleso na tri nezávislé časti. Výhodou tohto riešenia je, že v momentoch, kedy je vysoká odstredivá sila na pneumatiku, sa koleso dokáže lepšie prispôsobiť. Jednotlivé časti sa dokážu otáčať inou rýchlosťou, a tak je aj zatáčanie oveľa bezpečnejšie a presnejšie. Okrem toho si koleso dokáže lepšie poradiť s akýmikoľvek nerovnosťami povrchu, keďže v pripade prekážky nenadskočí celé koleso, ale iba jeden segment.
Offroadové riešenie bez rizika defektu
Ďalším víťaznými dizajnom bol návrh terénneho kolesa od Marka Hearna. Motiv, ako sa koleso volalo, nevyužíva vzduch, a tak nemôže dostať defekt. Miesto toho sa skladá z veľkého množstva malých segmentov, ktoré sa pri nerovnosti jednoducho sklopia. Tým nerovnosť prakticky odfiltrujú a do kabíny sa dostanú len otrasy z tých najväčších jám a kameňov.
Prijateľná spotreba na prvom mieste
Miranda Steinhauser dostala svoje ocenenie za hybridnú pneumatiku, ktorá dbá na spotrebu a emisie, no zároveň dokáže poskytnúť plnohodnotný výkon. Celý princíp kolesa spočíva v tom, že guma sa pri bežnej jazde upraví tak, aby mala čo najmenšiu dotykovú plochu. Pri plynulej jazde rovno tak šetrí palivo. Naopak, keď príde k zatáčaniu alebo akcelerácií, koleso dotykovú plochu zväčší a poskytne stabilitu.
Magnetická chuťovka
Posledné koleso je zaujímavé tým, že bežec nie je nijak prepojený so stredom. O pohon sa stará systém magnetov. Vďaka tomu je odpor minimálny a filtrovanie nerovností jednoduché. Ťažko si však predstaviť, ako by vyzeralo prudké zatáčanie alebo nebodaj brzdenie.