Volkswagen koncom januára oznámil spustenie závodu na recykláciu batérií. Zatiaľ funguje len v obmedzenej kapacite kvôli malému počtu dosluhujúcich elektromobilov. Ďalšou automobilkou recyklujúcou batérie chce byť francúzsky Renault, aj preto spojil svoje sily s konzorciom Veolia a Solvay. Veolia už pritom má 10-ročné skúsenosti s demontážou a recykláciou lítiovo-iónových batérií pomocou hydrometalurgického procesu.
Nárast počtu elektrických vozidiel na celom svete na cestách sa očakáva v objeme z 10 miliónov v roku 2020 na 100 miliónov v roku 2030. Preto je zabezpečenie stabilného prístupu k batériovým materiálom, ktorý by bol zodpovedným zdrojom, strategická výzva. V tejto súvislosti sa traja partneri snažia vytvoriť bezpečný a udržateľný zdroj dodávok strategických kovov z batérií, ako sú kobalt, nikel a lítium. Spoločnosti plánujú dosiahnuť tento cieľ využitím svojich znalostí v každom kroku reťazca:
- od zberu batérií na konci životnosti elektrických vozidiel po demontáž, extrakciu a čistenie kovov
- zlepšenie existujúcich procesov recyklácie mechanických a hydrometalurgických batérií
Prostredníctvom spoločnej technológie spoločností Solvay a Veolia budú strategické kovy, ktoré boli predtým regenerované vo forme vhodnej iba pre metalurgické aplikácie, extrahované a vyčistené na vysoko čisté kovy pripravené na opätovné použitie v nových batériách. Tým sa zníži ekologická stopa budúcich batérií prostredníctvom tohto uzatvoreného okruhu. Traja partneri sa už aktívne podieľajú na experimentálnej fáze, ktorá spočíva v zriadení demonštračného závodu vo Francúzsku so schopnosťou ťažiť a čistiť kovy batérií na konci životnosti.