Hasenie áut je dnes náročnejšie najmä v prípade elektromobilov. Hasiči minú obrovské množstvá vody a po prvotnom uhasení musia často vozidlo utopiť v malej nádrži, aby nedošlo k opätovnému vznieteniu batérií. Dávnejšie takto holandskí hasiči utopili na 24 hodín BMW i8. Pri prvotnom hasení elektromobilov sa môže spotrebovať obrovské množstvo vody. Napríklad po nedávnej nehode Tesly v Texase potrebovali hasiči vyše 120 000 l vody.
Na hasenie automobilov možno dnes použiť aj iné metódy, ako je len liate vody, či hasiacej peny. Už dlhšie sú na trhu protipožiarne plachty. Nie sú vhodné do každej situácie (napríklad, keď je v horiacom aute zakliesnená osoba), ale často pomôžu rýchlo a ľahko zabrániť šíreniu požiaru. Protipožiarne plachty vyrába nórska spoločnosť Bridgehill. Plachtu, vážiacu 28 kg a merajúcu 6 m na šírku a 8 m na dĺžku, stačí natiahnuť na horiace auto a počkať 20 minút.
Odstraňovať z miesta požiaru by ju už mali hasiči s pripravenou hasičskou technikou. Natiahnutím plachty možno výrazne znížiť teplotu vozidla. Lítiové batérie elektromobilov však treba dodatočne schladiť, lebo ich teplota môže rásť aj bez prítomnosti kyslíka.
Takýmto spôsobom možno pomerne jednoducho zabrániť rozšíreniu požiaru na okolo stojace autá. Využitie môžu mať plachty najmä na čerpacích, či nabíjacích staniciach, ale aj na kompách, prevážajúcich autá. Nórska firma ponúka dve verzie plachty. Štandardná je využiteľná raz, verziu Pro možno použiť až 30-krát a hodí sa tak do výbavy profesionálnych hasičov.