Testy za polárnym kruhom slúžili na tradičné vyladenie podvozka. Zároveň pri nich prešiel záťažovým testom aj hybridný pohon.
Príchod elektromobilov vyvoláva u časti fanúšikov áut skepsu. Chýbajúci zvuk poriadneho spaľovacieho motora a síce rýchla, ale nudná "električka" nevyvoláva vlnu nadšenia. Tento stereotyp pomaly rúcajú pretekárske série automobilov. Reálny zvuk sa síce s príchodom elektromobilu obmedzuje maximálne na umelý prejav z reproduktoru, ale z hľadiska zábavy za volantom to nemusí byť také zlé. Tento mýtus by v budúcnosti mohol vyvrátiť príchod elektrickej verzie populárneho rallycrossu.
Zatiaľ nám ukazuje, ako vyzerá zábava na snehu švédsky Polestar so svojím modelom Polestar 1. V tomto prípade síce ide o plug-in hybrid so spaľovacím motorom, ale zadné kolesá poháňa dvojica elektromotorov. Zimný test, pri ktorom strávili inžinieri a testovací jazdci dva týždne za polárnym kruhom v teplotách -28 °C, slúžil v prvom rade na vyladenie podvozka a zameraný bol aj na možnosti elektrického pohonu v extrémnych podmienkach. Dvojica elektromotorov vzadu dáva Polestaru 1 schopnosť jazdiť dverami napred. Šoférovi v zákrutách pomáhajú práve elektromotory, ktoré podľa situácie presne dávkujú krútiaci moment na kolesá zadnej nápravy. To umožňuje vozidlo ľahšie stočiť do zákruty.
"Naše testovacie jazdy nám dodali nadšenie z ovládania a špeciálne dynamiky. Okrem toho, že sme šťastní z balansu auta, zvlášť sme nadšení z vektorovania krútiaceho momentu. Sme veľmi sebavedomí, ako to posúva presnosť a reakcie Polestaru 1 v zákrutách. Toto je šoférske auto", nechal sa počuť Thomas Ingenlath, šéf Polestaru.
Testovanie vozidla bude počas tohto roka pokračovať ďalej. Najbližšie sa však Polestar pripravuje na prezentovanie svojho modelu pred čínskou verejnosťou na výstave v Pekingu. Čína bude totiž pre Polestar kľúčovým trhom. Nakoniec pridávame video z testovania. Na záberoch ide vozidlo v elektrickom režime, a tak nepočuť zvuk spaľovacieho motora, čo značne uberá z jazdného zážitku. Na druhej strane treba uznať, že šofér nemá veľa práce s volantom. Šmyky vyvoláva jedným otočením volantu bez množstva korekcií. To je spoločným znakom nielen pre výborných šoférov, ale aj pre vozidlá s dobre vyladeným vektoringom krútiaceho momentu.