Značka Polestar patrí pod Volvo, ktoré je dlhodobo známe svojím veľkým dôrazom na bezpečnosť a dobrou reputáciou v tejto oblasti. Teraz slúži Polestar celému koncernu Volvo Car Group, aj na výskum a inovácie v oblasti bezpečnosti. Interné testy elektrického modelu Polestar 2 okrem iného ukazujú prístup značky k ochrane batérií. Už na titulnej fotografii si možno všimnúť predné koleso, ktoré sa dostalo pri čelnom náraze mimo karosériu. Podobné správanie sme už videli vo videu s crash testom Hyundaiu Sonata.
Dostať koleso mimo karosériu je pri náraze do tejto časti auta dôležité, pretože inak by mohlo byť zatlačené smerom k posádke. V Polestari to slúži zároveň aj na ochranu batérie, zabudovanej do podlahy. Batéria je chránená pevnými hliníkovými blokmi, ktoré slúžia ako deformačná zóna. Umiestnené sú v spodnej časti na oboch stranách auta na zvislom plechovom paneli, medzi motorovým priestorom a priestorom pre cestujúcich. Práve tieto bloky bránia kolesu a ďalším objektom v prieniku do kabíny. Umiestnenie batérie do podlahy má niekoľko pozitív. Okrem nižšieho ťažiska tak konštruktéri zvyšujú pevnosť karosérie a znižujú riziko poškodenia batérie. Tá ostáva po náraze v jednom celku a samozrejme, automaticky dôjde k prerušeniu elektrického spojenia s vozidlom. Vedľajšou výhodou takéhoto riešenia je potlačenie vibrácií a hluku, prechádzajúceho do kabíny.
Vývojom prešiel aj umelo vytváraný zvuk, ktorý má upozorniť ostatných účastníkov premávky na prejazd vozidla. "Nechceli sme, aby Polestar 2 znel ako robot alebo symfonická vesmírna loď. Chceli sme prirodzený zvuk, jemný zvuk, ktorý jednoducho upozorní chodcov na pohyb auta. Súčasne sme chceli, aby Polestar 2 znel trochu unikátne a bol rozpoznateľný ako Polestar, pritom však ostával relatívne jednoduchý," vysvetlil prístup k tvorbe zvuku Thomas Ingenlath, šéf Polestaru.
Foto: Polestar
Polestar 2 bude vybavený novými vnútornými airbagmi, ktoré budú súčasťou štandardnej výbavy na všetkých trhoch. Ich úlohou je dodatočná ochrana končatín pre pasažierov vpredu. Chránení tak budú z obidvoch strán aj spredu. Zo správy Polestaru nám presne nie je známe, čo je na airbagoch nové. So stredovým airbagom sme sa prvýkrát "stretli" už pred rokmi. Súčasťou výbavy bude aj zástup asistenčných systémov.