Nová vízia švédskej spoločnosti Polestar značku konečne odlíšila od Volva. Elektromobil Percept však má škandinávskeho ducha. Má plno prvkov bezpečnosti a je vyrobený s ohľadom na ekológiu.
Škandinávske značky doteraz s elektromobilmi relatívne zaostávali. Spoločnosť Polestar, ktorá je známa výrobou najšportovejších verzií Volva, teraz prišla s jedným, ktorý je ich vlastný. Polestar Precept je síce zatiaľ len víziou, no je prepracovaný do najmenších detailov. Odhalí sa už o menej ako dva týždne na autosalóne v Ženeve.
Čistý, progresívny a výkonný. To sú tri prídavné mená, ktoré definujú automobilku Polestar a po novom budú hlavnými nositeľmi posolstva aj pri ich elektrickej prvotine, modeli Precept. Ten totiž nie je iba "krabicou" s elektromotormi. Je čistý dizajnom, progresívny vo využívaní materiálov a výkonný tak, ako sme pri Polestare zvyknutí. To však nie je všetko. Kladie veľký dôraz aj na bezpečnosť.
Bežná maska auta je pri elektromobiloch prežitok. Nie je potrebná veľká mriežka chladiča, keďže elektromotory je potrebné chladiť na úplne iných miestach. Tú v Percepte nahrádza modul bezpečnosti SafeZone, ktorý úlohu prednej masky posúva z "dýchania" na "videnie." V module sa nachádzajú dva radary a jedna kamera s vysokým rozlíšením. Pokiaľ ide o bezpečnosť, auto je už pripravené aj na technológiu Lidar, ktorej miesto sa nachádza vo výčnelku na streche auta.
Za zmienku stoja aj svetlá, ktoré sú rozdelené na niekoľko segmentov a pôsobia futuristicky. Z neďalekej budúcnosti sú aj digitálne spätné zrkadlá. Dizajnovo nezameniteľné je aj čelné sklo, ktoré v tomto prípade vlastne nie je čelné. Rozprestiera sa po celej dĺžke kabíny a končí niekde nad úrovňou batožinového priestoru. Precept vďaka tomuto riešeniu prišiel o zadné okno, ktoré nahrádza kamerou s vysokým rozlíšením.
Ťažiskovým bodom interiéru je udržateľnosť. Kompozitné materiály v kabíne auta využívajú rôzne recyklované suroviny a vo výsledku sú o 50% ľahšie a spotrebovávajú až o 80% menej plastov. Napríklad poťahy sedadiel pochádzajú z recyklovaných PET fliaš a sú strojovo tkané, výplne mäkkých častí využívajú recyklovaný korok a koberčeky sú vyrobené zo starých rybárskych sietí.
Digitálne rozhranie Preceptu funguje na platforme Android, ktorá bola upravená na požiadavky automobilového priemyslu. Ten sa premieta na obrovskej 15 palcovej obrazovke multimediálneho systému a 12,5 palcovej obrazovke digitálnej prístrojovej dosky. Aj tieto displeje však sú ešte viac high tech. Sú vybavené napríklad technológiou eye-tracking, ktorá bude schopná rozoznať pohľad vodiča, ale aj snímačmi priblíženia (proximity sensors), ktoré uľahčia prácu so systémami počas jazdy.