Minulý rok ohlásilo výrobu eko paliva zo vzduchu BMW. Na podobných riešeniach pracujú aj ďalšie značky a jednou z nich je Porsche. V spolupráci so spoločnosťou Siemens začne v budúcom roku s veľkovýrobou syntetického paliva v čílskom meste Punta Arenas. V prvom roku vyrobí len 130 000 litrov paliva, ale do roku 2026 sa chce dostať na objem 550 miliónov.
Využitie vidí Porsche v motošporte, vo veteránoch ale aj v obyčajných autách. "Mali sme rozhovory s Formulou 1 a dokázali by sme im niečo dať, ale nie teraz na začiatku. Nie je to veľké množstvo," vyhlásil pred zástupcami médií Michael Steiner, šéf vývoja Porsche. Syntetické palivo Porsche najskôr využije v sérii Porsche Supercup 2022, a potom pre ďalšie svoje projekty.
Pri výrobe syntetického e-paliva najskôr dôjde k zisku zeleného vodíka z vody. Ten následne za použitia CO2, zachyteného zo vzduchu, premenia na syntetický metanol, ktorý poslúži na konečnú výrobu paliva. Porsche zaznamenalo záujem o syntetické palivo z rôznych oblastí priemyslu vrátane leteckého, či lodného. Nezodpovedané otázky však ostávajú hlavne v legislatívnej rovine. Dnes nik nevie, ako budú napríklad nové palivá zdaňované.
Záujem o palivo prejavili aj ďalšie automobilky, ale Porsche najskôr uspokojí dopyt sesterských značiek v rámci koncernu Volkswagen. K odvráteniu zákazu spaľovacích motorov však nové palivo asi stačiť nebude. "Neviem, či ste schopní presvedčiť primátorov veľkých miest a regulátorov, aby nám dovolili používať spaľovacie motory v budúcnosti. Máme veľa rozhovorov, v ktorých sa ich snažíme presvedčiť, že problémom nie je samotný spaľovací motor, ale palivo, založené na fosílnych zdrojoch," dodal Steiner.