Nová funkcia Mark Webber vám rýchlu jazdu na okruhu najskôr predvedie. Potom vás virtuálny tréner naučí ideálnu stopu a správny okamih pre brzdenie a radenie.
Autonómne riadenie a športové auto, spojenie, ktoré vôbec nepasuje dohromady. Fanúšikovia Porsche sa v tomto ohľade nemusia báť. Vozidlá tejto značky si totiž zachovajú športovú DNA a aj volant. Z novej technológie, idúcej v protipóle so smerovaním automobilky, sa dá aj tak vyťažiť niečo pozitívne. Môžeme hovoriť o autonómnom parkovaní, o aktívnom asistenčnom systéme pre jazdu v kolóne alebo autonómnej jazde po diaľnici. Porsche však našlo pozitívum aj na zdanlivo nespojiteľnom - na autonómnej jazde na okruhu. „Digitalizáciu a autonómne riadenie nevidíme ako hrozbu, ale ako veľkú príležitosť,“ povedal Lutz Meschke, viceprezident výkonného výboru Porsche.
Jednou z myšlienok je využitie novej funkcie s názvom Mark Webber, pomenovanej po bývalom pretekárovi F1. Funkcia umožní autonómnu športovú jazdu na okruhu, ktorá presne kopíruje štýl jazdy Marka Webbera. Stačí si zvoliť okruh, na ktorom idete jazdiť, napríklad Nürburgring. Vozidlo následne predvedie ukážkovú jazdu v ideálnej stope s radením a brzdením v správnom okamihu. Šofér si tak môže ľahšie osvojiť okruh a naučiť sa ideálnu stopu. Následne mu virtuálny tréner pomôže v zvládaní športovej jazdy na okruhu. Zo začiatku môže jazdiť na 40% Markovej rýchlosti neskôr na 50% a tak ďalej. V databáze virtuálneho trénera bude nielen viac okruhov, ale aj jazdcov. Vaším trénerom tak môže byť aj Walter Röhrl.
Autonómna jazda však nie je jediným spôsobom využitia nových technológií. Možnosť pripojiť sa k autu na diaľku umožní aktiváciu rôznych funkcií. Napríklad si môžete nechať pred víkendovou jazdou na okruhu upraviť výkon auta. Celé nahratie nového softvéru prebehne bez toho, aby ste museli navštíviť servis. Alebo plánujete dlhú nočnú jazdu? Tak si objednajte aktívne predné svetlá, znovu bez návštevy servisu. Podobné funkcie vyžadujú nový prístup automobiliek. Predpokladom je, že Porsche bude predávať všetky autá v plnej výbave, pokiaľ hovoríme o hardvéri. Zákazník dostane aktívne predné svetlá pri kúpe auta bez ohľadu na to, či má o ne záujem. Aktivovanie funkcie dynamického svietenia už bude len záležitosťou softvéru a ochoty zákazníka priplatiť si za nadštandardnú funkciu. Jednotný hardvér zároveň zjednoduší proces výroby.