O batériách elektromobilov počúvame stále. Výrobcovia prichádzajú s lepšími, tenšími a energeticky hustejšími batériami. Pred zrakmi motoristov však ostávajú ukryté najčastejšie v podvozkovej časti. Ako vyzerá batéria elektromobilu ukázal vo videu Youtubový kanál Bastro Power Station in South Korea. Bližšie sa vďaka nemu môžeme pozrieť na batériu Ioniqu 5.
Batéria vo videu má kapacitu 72,6 kWh a hmotnosť okolo 450 kg, čo je porovnateľné so staršou batériou modelu Kona s kapacitou 64 kWh. Na obrázkoch z videa môžeme vidieť po otvorení batérie 30 navzájom prepojených modulov, usporiadaných do štyroch radov. V treťom rade ostali dve miesta voľné a celkovo môže batéria pozostávať až z 32 modulov, čím sa zvýši jej kapacita na 77,4 kWh.
V Európe sa Ioniq 5 predáva s batériou s kapacitou 72,6 kWh, ale aj s menšou batériou s kapacitou 58 kWh (má len 24 modulov). Každý modul pozostáva z 12 lítium-iónových článkov a každý má kapacitu približne 200 Wh. Nahliadnuť do zákulisia výroby a montáže batérie nám dovolila prostredníctvom staršieho videa aj samotná automobilka Hyundai.
Zdroj: Inside EV