Nové BMW radu 3 príde nabité modernými technológiami, oproti predchodcovi je rozmernejšie. Na prvých fotkách mu to navyše veľmi pristane.
Novú generáciu BMW radu 3 charakterizuje viacero zmien. Z čisto praktického hľadiska zaujme fakt, že vozidlo je až o 85 mm dlhšie ako predchodca. Zároveň je o 16 mm širšie a o 41 mm je dlhší rázvor náprav. Priestorovo bude na tom teda lepšie v porovnaní s minulou generáciou. Čo je však pri drahých a luxusných autách ešte dôležitejšie, je vzhľad. Na prvých fotkách vyzerá nová "Trojka" skutočne dobre. Ťažko hľadať jeden dôvod. Možno je to modrou farbou, ktorá jej pristane, možno je to širším postojom a možno agresívnejšou prednou časťou. Pri pohľade zblízka nás zaujali zadné svetlá, ktoré vystupujú do priestoru. Predné zas nadväzujú na rozmerné typické BMW obličky. Navyše vďaka funkcii Laserlight dosvietia do vzdialenosti 530 m.
Vnútorný priestor novej generácie už pre nás nie je prekvapením. Interiér s novým digitálnym prístrojovým panelom nám automobilka ukázala už skôr. Za starými budíkmi nám je ľúto, ale taká je doba. Nové riešenie ponúka nové možnosti zobrazenia.
Šofér určite ocení nový, rozmernejší head up displej. Menšími zmenami prešlo usporiadanie tlačidiel v okolí radiacej páky. Po novom tu našlo svoje miesto aj tlačidlo štartovania.
Novinkou je pokročilý asistent hlasového ovládania. Stačí vysloviť správnu hlášku "Hey BMW" a môžete využiť jeden z celého radu príkazov. Nejde o veľké prekvapenie, keďže pokročilé hlasové ovládanie postupne nasadzuje aj konkurencia.
Konštruktérom BMW vždy záležalo na rovnomernom rozložení hmotnosti vozidla na nápravy v pomere 50:50. Rovnaký pomer dosiahli aj teraz, rad 3 navyše medzigeneračne schudol o 55 kg. K zlepšeniu došlo aj v oblasti aerodynamiky a koeficient odporu vzduchu Cd má teraz hodnotu 0,23. Silné zameranie automobiliek na aerodynamiku má súvis so znižovaním emisií. Vymenovať všetky asistenčné systémy pri ich počte nemá význam. Z tých najnovších stojí za zmienku automatický vyhýbací manéver, či asistent cúvania, ktorý vycúva vozidlo napríklad z úzkej slepej ulice. Pri cúvaní využíva okrem senzorov aj dáta, uložené v pamäti pri vjazde do slepej ulice. Asistent si pamätá posledných 50 m jazdy.
BMW radu 3 (25 obrázkov v galérii)
Na začiatku bude BMW 3 k dispozícii s piatimi štvorvalcovými motormi (benzín aj diesel) a naftovým šesťvalcom. Výkon bude začínať na hranici 110 kW a končiť na 195 kW, aspoň zatiaľ. Neskôr však pribudne športová verzia M Performance a tak isto nabíjateľný plug-in hybrid. S predajom novej generácie sa začne až 9. marca 2019.