Motor síce získal pár koní navyše, ale to z Vesty športové auto nespraví. Nová verzia je skôr o príťažlivejšom zovňajšku.
Lade svitá už dlhšie na lepšie časy. Pomáha jej prepojenie s alianciou Renault-Nissan a na trh prináša stále nové verzie svojich modelov. Jedným zo symbolov znovu naštartovania ruskej automobilky je určite model Vesta, ktorý už prišiel aj vo verzii kombi a aj Cross, určenej pre ľahký terén. Teraz dopĺňa paletu vozidiel Vesta Sport. Aj keď Lada a motošport možno na prvé počutie nejdú dokopy, pre tých, ktorí sledovali šampionát WTCC, to nie je až takým prekvapením.
Športová verzia Vesty je v prvom rade o dizajnových zmenách. Prepracovaný je predný nárazník, ktorý si síce zachoval tvar písmena X, ale dostal agresívnejší tvar a Vesta vďaka nemu pôsobí dojmom širšieho auta. Tradičnou zmenou sú nové 17-palcové kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami, ale aj tmavo lakované kryty spätných zrkadiel. Spodná časť vozidla je z každej strany zdobená červenými pásmi. Vzadu zaujmú nielen falošné otvory po stranách, ale aj difúzor so vstavanými koncovkami výfuku. Neprehliadli sme ani náznak prítlačného krídla s tretím brzdovým svetlom. Pár jednoduchých zmien Ladu celkom oživilo a musíme uznať, že verzia Sport vyzerá lepšie od základného modelu.
Z hľadiska funkčných zmien zaujme posunutie auta bližšie k asfaltu o 16 mm. Výkon atmosférického motora s objemom 1,8 l bol navýšený na 107 kW. V žiadnom prípade teda nejde o auto, ktoré by priˇštarte z miesta "trhalo" asfalt. Skôr ide o rýchlejšiu verziu Vesty, ktorá má väčšiu šancu presadiť sa na európskom trhu.