Po čipovej kríze udierajú na automobilky aj ďalšie problémy. Najnovšie stoja za zdržaním dodávky nových áut problémy s logistikou. Majitelia nových áut čakajú týždne aj mesiace na dopravenie svojho vozidla po jeho vyrobení.
Napríklad Tesla vyrobila v minulom kvartáli až o 22 000 áut viac, ako dokázala dopraviť k novým majiteľom, informáciu priniesol portál Automotive News Europe. Ďalší príklad problémov s logistikou hotových áut môžeme nájsť v koncerne Stellantis.
Pri svojom závode Sochaux má Peugeot pripravené tisíce nových vozidiel, ktoré nedokáže dostatočné rýchlo odvážať k zákazníkom. "S dodávkou nových vozidiel sú veľké problémy. Na našich parkoviskách, a dokonca aj mimo lokality, sme ich mali k včerajšiemu poludniu uviaznutých asi 4000," povedal v utorok Jerome Boussard, zástupca odborových zväzov v továrni.
Problém sa dotýka aj ďalších závodov koncernu Stellantis a zásoba nových vozidiel stúpla tento rok na 275 000 kusov. V Sochaux je problém najvypuklejší a nové autá musia parkovať aj na 50 km vzdialených parkoviskách.
Výpadky v železničnej, cestnej aj lodnej doprave nútia koncern k netradičným riešeniam a nové autá si môžu vyzdvihnúť a dopraviť priamo predajcovia.