Mercedes triedy E je najpredávanejším modelom v histórii značky. V tomto roku príde na trh nová generácia a nemecký výrobca už zverejnil niekoľko faktov o prichádzajúcom modeli.
S viac ako 14 miliónmi dodaných vozidiel od roku 1946 je Trieda E najpredávanejším modelovým radom v histórii značky Mercedes-Benz. Mnohí ju považujú za „srdce značky“. Do dnešného dňa sa pre kúpu sedanu alebo kombi Triedy E aktuálnej generácie rozhodlo už viac ako milión zákazníkov. Nová generácia sedanu a kombi prídu v lete 2020 k európskym zmluvným partnerom ako prví predstavitelia rozsiahlej modernizácie konštrukčného radu. Dlhá verzia sedanu (v Číne) či kupé a kabriolet budú nasledovať krátko potom.
Mercedes triedy E (maskovaný prototyp 10. generácia) (18 obrázkov v galérii)
Najdôležitejšie fakty
Ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov
- Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC s prispôsobením rýchlosti podľa trasy: pomocou informácií z LiveTraffic dokáže Trieda E rozpoznávať dopravné zápchy alebo zhustenú premávku a reagovať ešte skôr, ako zaznamená toto dopravné obmedzenie samotný vodič. Ak je takto rozpoznaná dopravná zápcha (a ak vodič aktívne nezvolí iné správanie), DISTRONIC preventívne zníži rýchlosť na cca 100 km/h.
- Aktívny asistent jazdy v zápche: dokáže v dopravnej zápche v prípade, že na ceste je viditeľné vodorovné značenie jazdných pruhov vodiča do značnej miery a s vysokou spoľahlivosťou podporovať v udržiavaní v jazdnom pruhu a udržiavaní odstupu, a to až do rýchlosti približne 60 km/h.
- Aktívny asistent riadenia: dokáže pomôcť vodičovi na cestách s viacerými jazdnými pruhmi, a to aj pri vytváraní záchrannej uličky.
- Aktívny asistent brzdenia s funkciou odbočovania: ak pri odbočovaní cez vozovku hrozí zrážka s protiidúcimi vozidlami, Trieda E dokáže zabrzdiť pri rýchlostiach typických pre odbočovanie.
- Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla s výstrahou pri vystupovaní: táto funkcia dokáže znížiť riziko zrážky s účastníkmi cestnej premávky, ako sú napríklad cyklisti, jazdiaci popri vozidle. Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla sleduje mŕtvy uhol aj počas státia vozidla a dokáže upozorniť vodiča pri otváraní dverí, ak rozpozná približujúce sa vozidlá, motorky alebo bicykle.
- Parkovací balík v kombinácii s 360-stupňovou kamerou: s novou funkciou Bočný pohľad získava parkovací balík novú funkciu, vďaka ktorej vidno celý bok vozidla. Rozšírený pohľad zboku uľahčuje manévrovanie v blízkosti paralelných prekážok ako napríklad pri obrubníkoch alebo vedľa garážovej steny.
Ešte viac komfortu v interiéri
- Nová generácia volantu s dotykovým ovládaním (ovládanie potiahnutím prsta po dotykovej ploche).
- Veľké obrazovky v sériovej výbave (2 x 10,25 palca).
- MBUX o.i. s ovládaním hlasom „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes) a rozšírenou realitou (ďalšie informácie, ako napr. orientačné čísla, sa virtuálne zobrazia v obraze prostredia pred vozidlom na multimediálnom displeji, zobrazí sa aj svetlo na semafore).
- Interiérový asistent (umožňuje intuitívnu obsluhu rozličných komfortných funkcií a funkcií MBUX rozpoznávaním pohybov).
- Riadenie komfortu ENERGIZING s funkciou KOUČ ENERGIZING (individuálne fitness odporúčania založené na inteligentnom algoritme, integrácia prostredníctvom nositeľnej elektroniky).
- Kinematika sedadla ENERGIZING a program Krátky spánok (v kombinácii so 48-voltovým systémom, resp. pri hybridných vozidlách, dobíjateľných zo siete).
- Nová funkcia Indikátor kvality vzduchu (pre metropoly).
O Mercedes me
Mercedes-Benz Urban Guard (všestranné monitorovanie zaparkovaného vozidla s nasledujúcimi funkciami):
- Varovanie pri poškodeniach spôsobenými kolíziou
- Varovanie pred odtiahnutím vozidla
- Varovanie pred krádežou
- Funkcia sledovania pri krádeži
- Možnosť deaktivácie kľúča od vozidla majiteľom vozidla prostredníctvom chytrého telefónu v prípade straty alebo krádeže kľúča
Iniciatíva „Efektívna technológia“: elektrifikácia hnacieho ústrojenstva
- Sedem hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete, vrátane variantov 4MATIC a modelov kombi
- Nové radové motory