Podiel na smrteľnej nehode podľa všetkého nesú systémy spoločnosti Uber. Asistenčné systémy testovacieho Volva XC90 boli v čase nehody pravdepodobne vypnuté.
Smrteľná nehoda pri zrážke testovacieho auta spoločnosti Uber s chodkyňou vrhla nepríjemný tieň na autonómne vozidlá, a tak trochu aj na Volvo. Práve model XC90 bol totiž spomínaným testovacím autom. Švédska automobilka si pritom historicky zakladá na bezpečnosti svojich áut. V súčasnosti sa radí k automobilkám, ktoré nasadzujú autonómne riadenie do praxe opatrne. Známe sú aj skoršie vyhlásenia jej predstaviteľov, že automobilky by mali prevziať zodpovednosť za prípadné nehody autonómnych áut. Z tohto pohľadu povesť Volva utrpela, skutočnosť je však zrejme iná. Naznačujú to vyhlásenia hovorcu spoločnosti Aptiv, Zacha Petersona. Práve spoločnosť Aptiv dodáva technológie, týkajúce sa autonómneho riadenia pre Volvo. "Nechceme, aby boli ľudia zmätení, alebo si mysleli, že zlyhanie spôsobila technológia, ktorú dodávame pre Volvo, lebo to nebol tento prípad", citoval Petersona portál Autonews.
Štandardný systém, montovaný do Volva, bol v čase nehody vypnutý, aby Uber mohol testovať vlastné systémy, vyplýva z vyhlásení spoločnosti Aptiv. Medzitým sa k situácii vyjadrili aj zástupcovia spoločnosti Mobileye, ktorá vyrába čipy, senzory a systémy na zabránenie nehody. Mobileye je zároveň dodávateľom pre Aptiv. Systém od Mobileye by bol podľa interných testov výrobcu schopný zareagovať na chodkyňu sekundu pred zrážkou už len na základe záberov zo zverejneného nekvalitného videa. Pritom ani nejde o technológiu autonómneho riadenia, ale len asistenčné systémy, ktorými bol model XC90 vybavený. Vývoj a testovanie autonómnych systémov v riadnej premávke by mal byť zjavne povolený až po dosiahnutí aspoň "základnej" úrovne. Uber využíva na testovanie vlastných systémov vozidlá značky Volvo od novembra, kedy nakúpil 24-tisíc švédskych crossoverov.