Neodmysliteľnou súčasťou 125-ročnej tradície mladoboleslavskej automobilky je schopnosť vychádzať v maximálnej miere v ústrety zákazníkom. Popri účelových vozidlách pre rodinu i pre podnikanie preto v pestrej ponuke nikdy nesmeli chýbať ani športové modely a autá pre voľný čas. Symbolom športového automobilu, lákajúceho na trávenie voľného času v prírode, bol legendárny roadster Škoda Felicia, ktorý v rokoch 1959-1964 potešil takmer 15-tisíc vodičiek a vodičov aj ich spolucestujúcich. Dopyt pritom výrazne prevyšoval ponuku, väčšina nadčasovo elegantných otvorených vozidiel zamierila do zahraničia. Éra automobilov Škoda s motorom vzadu znamenala výrazné obmedzenie spektra prevedení karosérie v podstate na sedany a malosériové kupé. Vzniklo iba niekoľko prototypov kabrioletov a individuálnych prestavieb vozidiel tejto koncepcie pohonu.
Široké možnosti otvoril nástup úplne novej generácie automobilov s motorom umiestneným naprieč pri poháňaných predných kolesách. Na základný hatchback Favorit, debutujúci 16. septembra 1987 na brnianskom výstavisku, nadviazalo vývojové oddelenie automobilky celým radom ďalších karosárskych verzií. Do fázy sériovej výroby sa nakoniec dostalo iba kombi Forman (1990) a dvojmiestna úžitková Škoda Pick-up (1991). Cestu k budúcemu vozidlu pre voľný čas Felicia Fun vytýčil dvojmiestny štvordverový prototyp Š 781 Tremp (1989), upravený z hatchbacku Favorit. Nad sedadlami vodiča a spolujazdca zostal zachovaný pevný diel strechy, smerom dozadu nadväzovala masívna rúrková konštrukcia s ochranným oblúkom. Jediný vyrobený Tremp sa dochoval v depozitári Škoda Múzea.
Ďalší vývojový stupeň predstavovala prepracovaná dvojica konceptov Škoda Fun na báze modelu Favorit. Jeden z nich bol lakovaný na fialovo, druhý na žlto. Na frankfurtskom autosalóne IAA 1993 táto atraktívna novinka zaujala o 60 mm zvýšeným podvozkom pre jazdu v ľahšom teréne či rúrkovým rámom na prednej časti, nehovoriac o rade praktických detailov, farebnom zladení vonkajšieho laku karosérie s interiérom a sedemlúčových zliatinových diskoch kolies. Po sklopení zadnej priečnej steny s elektricky sťahovateľným oknom bolo pomocou pákového mechanizmu možné ľahko vytvoriť dve ďalšie sedadlá. Na zadnej ložnej ploche sa našlo miesto pre chladničku a batožinu, prídavný strešný nosič umožnil prepravu rozmernejšieho športového vybavenia ako horských bicyklov alebo surfových dosiek.
Do tretice všetko dobré: po svetovej výstavnej premiére vozidla pre voľný čas Škoda Felicia Fun na marcovom ženevskom autosalóne sa v októbri 1995 v závode Vrchlabí rozbehla jeho sériová výroba. Základ konštrukcie tvoril modelový rad Felicia, ktorý o rok skôr vznikol komplexnou evolúciou predchodcu Favorit, s využitím 1 187 nových významnejších dielov. Medzigeneračne sa podstatne zvýšila úroveň bezpečnosti aj komfortu, medzinárodný certifikát ISO 9002 potvrdil vysoké kvalitatívne štandardy výroby i montáže. V dobovom propagačnom materiáli sa dočítame: „Svieža žltá farba vozidla symbolizuje dobrodružstvo, za ktorým Vás Felicia Fun ochotne odvezie." A ďalej: „Len si siahnite na ten žiarivo žltý volant! Otočte kľúčikom a rozbehnite sa za slnkom a zábavou. Fun - jazda pre radosť."
Felicia Fun zaujala okrem iného „párty trikom", rozvíjajúcim riešenie použité v prototypoch Fun na báze modelu Favorit: výklopnou a posuvnou zadnou stenou v základe dvojmiestnej kabíny, umožňujúcou rozšíriť kapacitu o dve pomocné prakticky rozkladacie sedadlá. V tom prípade sa dĺžka ložnej plochy s podlahou, pokrytou smrekovými lištami, skrátila z 1370 na 850 mm. Prepravné možnosti rozšírila montáž strešného nosiča. Špecializované nezávislé firmy ponúkali tiež ľahké nadstavby zo sklolaminátu, objem nákladného priestoru potom vzrástol približne na 2 m3.
Škoda Felicia Fun bola pri rázvore 2450 mm dlhá 4245 mm, široká 1680 mm a vysoká 1465 mm. Zákazníci si mohli vyberať z troch štvorvalcových motorov. Benzínové jednotky s parametrami 1289 cm3 a 68 k (50 kW), respektíve 1598 cm3 a 75 k (55 kW) dopĺňal diesel s objemom 1896 cm3 a výkonom 64 k (47 kW). Základné prevedenie 1.3 MPI so stupňom výbavy LX stálo 304 900 českých korún, verzia 1.6 MPI bola o 40 000 korún drahšia a za diesel sa priplácalo ďalších desať tisíc. Typická tisícšesťstovka s pohotovostnou hmotnosťou 1035 kg a s úžitkovou hmotnosťou 445 kg dosahovala rýchlosť až 163 km/h pri kombinovanej spotrebe 7,3 l na 100 km (podľa vtedy platnej metodiky 93/116/EU).
Od októbra 1995 do augusta 2000 zišlo z produkčnej linky v závode Vrchlabí celkovo 4016 automobilov Škoda Felicia Fun. Čas ich kvality preveril, tieto žiarivo žlté autá pre voľný čas sa stali veľmi žiadaným zberateľským artiklom. V mori viac ako 1,4 milióna celkovo vyrobených zástupcov modelového radu Felicia (z toho 915 843 hatchbackov, 351 905 kombi, 124 565 verzií Pickup a 5 160 vozov Vanplus) sa prázdninový Fun rozhodne nestratil.