Historicky najpredávanejším elektromobilom na svete je Nissan Leaf. V tomto roku sa dočkáme jeho druhej generácie.
Historicky najpredávanejším elektromobilom nie je Tesla, akoby možno mnohí očakávali. V tomto ohľade ešte zaostáva za Nissanom Leaf, ktorý bol uvedený na japonský a americký trh koncom roka 2010 a postupne sa začal predávať aj v ďalších krajinách, vrátane európskych. Za toto obdobie predal Nissan až 260-tisíc elektrických Leafov, čo robí z tohto auta najpredávanejší elektromobil na svete. Podľa štatistík japonskej automobilky na ňom zákazníci najazdili viac ako 3 miliardy kilometrov. Nissan Leaf bojuje s rovnakými problémami ako všetky elektromobily. Nízky dojazd a vysoká cena v porovnaní s konvenčnými vozidlami a hlavne dlhý čas, potrebný na nabitie batérií mu nedovoľuje stať sa skutočne masovo predávaným autom. Aj keď sa pravidelne objavujú informácie o nových prelomových technológiách v oblasti nabíjania, do praxe sa stále nič zásadné nedostalo.
Po siedmich rokoch predaja príde v krátkej dobe (v priebehu tohto roka) nová generácia Leafu. Predstavitelia Nissanu už skôr potvrdili, že bude vybavený polo-autonómnym režimom jazdy. Systém ProPilot umožní Leafu autonómne jazdiť v rámci jedného pruhu na diaľnici. Podľa zákulisných a zatiaľ nepotvrdených informácií má Nissan využiť li-ion batérie s kapacitou 40 kWh a 60 kWh. Verzia s vyššou kapacitou by mohla dosiahnuť dojazd na jedno nabitie na úrovni 550 km. Na oficiálne potvrdenie týchto informácií zo strany automobilky si ešte musíme chvíľu počkať. Zatiaľ sa musíme uspokojiť s prvou fotografiou, odhaľujúcou predné LED svetlá.