Nový Trafic prináša zmeny najmä pre podnikateľov. O jeho úžitkových vlastnostiach niet pochýb. Verzia SpaceClass však útočí na pasažierov, a teda aj na súkromných zákazníkov. Veď kto by nechcel taký mikrobus so šoférom ako VIP?
Renault dnes na Slovensku predviedol novú verziu modelu Trafic, ktorý prichádza vo viacerých konfiguráciách. Spolu s novým dizajnom prišlo aj niekoľko vylepšení v oblasti multimédií, spracovania a motorov. Nás najviac zaujala verzia, s ktorou po krátkej pauze prišla francúzska automobilka opäť. Renault Trafic SpaceClass je konfigurácia, kde si na svoje prídu rozhýčkaní pasažieri i nároční vodiči. Najväčší prínos ocenia práve sediaci vzadu.
Z hľadiska dizajnu exteriéru sa najväčšia zmena udiala vpredu. Predná maska opticky akosi zmohutnela. Iste, Trafic mal mohutný predok stále. No doteraz nám prišiel taký "hravejší." Nový vyšší nos krytu motora so širšie pôsobiacou prednou maskou pripomínajú skôr väčšie dodávky tesne na hranici 3,5 tony. Svojim charakterom dokonca čiastočne navodzuje pocit, že sa pozeráme na veľký nákladiak. Do mohutného zovňajšku sa francúzskej značke prvýkrát podarilo zapracovať aj prvky, ktoré si Renault uzurpoval ako časť svojho dizajnového podpisu. Veľmi nás potešilo, že konečne uvidíme svetlá v tvare C aj v tomto segmente. Spodný oblúk síce nezasahuje do predného nárazníku ako v bežných osobných automobiloch, no aj tak vizuálne približuje auto značke. A pri Traficu je jeho príslušnosť k značke extrémne dôležitá. Veľmi ľahko si ho totiž môžete zameniť s Opelom Vivaro alebo Fiatom Talento, ktoré sú postavené na rovnakom základe a brázdia naše cesty v relatívne veľkom počte.
O interiéri nového Traficu SpaceClass hovorí automobilka ako o kabíne v štýle "lounge." Interiérom sa snaží evokovať pocit, že sa nachádzate v letištnom salóniku prémiovej aerolinky alebo v luxusnom kupé železníc. Jediné, čo chýba, je azda iba obsluha... Ale teraz vážne. V našom teste sme sa v minulosti pozreli na staršiu verziu konkurenčného (no veľmi podobného) Vivara Life, ktoré nás uchvátilo variabilitou a ponúka podobné prvky ako nový Trafic. Musíme preto povedať, že na test Renaultu sa budeme veľmi tešiť. Verzia SpaceClass urobila oproti konkurenčnému Vanu veľký pokrok predovšetkým v materiáloch, za ktoré si ale aj priplatíte. Hovoríme napríklad o kožených sedadlách a ešte lepšom vyhotovení interiéru. Sklamaním je iba multimediálny systém, ktorý prichádza v momente, keď ho v bežných osobných autách už nahrádza nová generácia. SpaceClass si však zakladá na úplne iných silných stránkach.
Prvou z nich je variabilita priestoru. Vďaka koľajniciam na podlahe si môžete vaše sedadlá posúvať podľa ľubovôle. Ak niekto potrebuje menej miesta a iný viac, jednoducho ich samostatne posuniete. To platí pre stredný rad sedadiel. Ten zadný sa dá posúvať naraz, a tým vie zväčšiť batožinový priestor. V prípade, že chcete hrať karty, vysuniete si stolík a sedadlá otočíte oproti sebe. Ak chcete, aby všetci pasažieri sedeli v smere jazdy, otočíte ich tak. Ak sa uspokojíte iba so štyrmi miestami na sedenie, môžete zadnú lavicu sklopiť a dopriať si tak plnohodnotnú posteľ. To znamená pojem "variabilita." Samotná automobilka hovorí až o 50 možných kombináciách interiéru. Ďalšiu úroveň dosiahnete, ak si sedadlá a stolík vyberiete. Vtedy získate až 6 metrov kubických priestoru, ktorý využijete na prepravu čohokoľvek.
V interiéri pribudli aj individuálne svietidlá, zásuvka na 220V, klimatizácia oddelene pre zadnú časť, odkladacie priestory vzadu a USB zásuvky vzadu. Vodiči najviac ocenia parkovaciu kameru, senzory a predovšetkým novú automatickú prevodovku.
Zmena prišla aj v motorizáciách. Pribudol nový motor s názvom 2.0 dCi, ktorý prešiel výraznou zmenou. Ponúka rôzne výkonové varianty začínajúce na úrovni 90 kW a končiace na 127 kilowattoch. Agregát by mal priniesť úsporu na úrovni približne 0,5 l/100 km.
Už z oficiálnych obrázkov je jasné, že automobilka útočí so svojim modelom Trafic SpaceClass úplne jasne na dve skupiny ľudí. Jednou sú podnikatelia, ktorí potrebujú zabezpečiť prevoz svojich viacerých zverencov. Druhou sú rodičia, ktorí tiež potrebujú zabezpečiť prevoz svojich viacerých zverencov. Jedno však majú spoločné. Túžbu po luxuse. V SpaceClasse ju Renault sľubuje s cenovkou od 37 290 eur.