V roku 2019 dokázalo Porsche Taycan na 12,5 km talianskom okruhu Nardo Ring prejsť v priebehu 24 hodín vzdialenosť 3 425 km. O prekonanie rekordu sa postaral Mercedes s predprodukčným testovacím prototypom modelu CLA.
Na rovnakej trati prešiel 3 717 km počas 24 hodín. Mercedes sa rozhodol pre krátke a časté nabíjanie, ktoré je z pohľadu rýchlosti nabíjania efektívne. Prototyp absolvoval celkovo 40 nabíjaní, trvajúcich približne 10 minút. Inými slovami stál celkovo 6 hodín a 40 minút.
Zaujímavým údajom je priemerná rýchlosť vozidla. Vždy sme totiž počas testov elektromobilov rozmýšľali, či sa nám pre rýchlejší dojazd do cieľa viac oplatí ísť rýchlo s vyššou spotrebou, alebo pomalšie s nižšou spotrebou, a tým pádom s kratším časom stráveným na nabíjačke. Mercedes zvolil extrémny prístup s priemernou rýchlosťou jazdy približne 215 km/h.
Samozrejme, v reálnom živote to nie je také jednoduché. Rýchlosť a nabíjanie prispôsobujeme nielen vzdialenosti, ale aj rozostupu nabíjacích staníc, ich výkonu atď.
Nová generácia "rekordného" Mercedesu CLA sa nachádza v poslednej fáze vývoja a testovania. Bude prvým vozidlom značky postavenom na novej platforme MMA. Primárne pôjde o elektromobil, ale na niektorých trhoch bude k dispozícii aj so spaľovacím motorom.
Na výber bude niekoľko druhov elektrického pohonu - jednomotorové verzie s výkonom od 150 kW až po dvojmotorový AMG model s výkonom 400 kW. K dispozícii budú dve batérie s rôznym chemickým zložením. Lacnejšia verzia ponúkne kapacitu okolo 50 kWh, drahšia približne 90 kWh.
V roku 2023 sme spoznali koncept CLA. Vďaka tomu vieme, že na trh sa dostane aj jednomotorový model s výkonom 175 kW a dojazdom 750 km. Samotný koncept využíval 2-stupňovú prevodovku a práve tá znižuje spotrebu pri vyšších diaľničných rýchlostiach.
Mercedes v tomto prípade stavil na 800 V architektúru, ktorá umožňuje nabíjať vozidlo výkonom 250 kW. Sériový model sa dostane na cesty v priebehu roka 2025.