Autosuv.sk

Ostatné

Prvá jazda: BMW 3 Touring je priestrannejšie a športovejšie ako predchodca

Z pohľadu komfortu jazdy ostáva autom vhodným aj pre pokojné rodinné výlety, ale rýchly otecko si v ňom určite užije aj zákruty horského priechodu.
Prvá jazda: BMW 3 Touring je priestrannejšie a športovejšie ako predchodca

Z pohľadu komfortu jazdy ostáva autom vhodným aj pre pokojné rodinné výlety, ale rýchly otecko si v ňom určite užije aj zákruty horského priechodu.

Nová generácia BMW radu 3 už pár mesiacov brázdi cesty, neplatí to však o verzii kombi, ktorú sme prvýkrát mohli vidieť na fotografiách v júni. Oficiálna premiéra sa následne uskutočnila v BMW Welt v Mníchove koncom júna a výstavnú premiéru absolvuje v septembri na autosalóne vo Frankfurte. My sme medzitým už absolvovali prvé kilometre za volantom kombi v okolí Mníchova. Na začiatok je dobré pripomenúť, ako sa nová generácia kombi voči predchodcovi zmenila. Pokiaľ sa pozrieme na dizajn, tak u BMW môžeme málokedy očakávať prevratné zmeny. Aj pri výmene generácií je konzervatívne pri úprave dizajnu. Výnimkou je posledné kolo enormného zväčšovania typických predných obličiek. Nová trojka ich nemá gigantické, ale mierny nárast tam predsa len je. Spolu so svetlometmi tvoria dominantný prvok pri pohľade spredu. Zadná časť je až po úroveň svetiel takmer identická so sedanom. Väčší kufor možno trochu uberá zo športového vzhľadu, ale z elegancie nie.

Prvá jazda: BMW 3 Touring (2019) (25 obrázkov v galérii)

Kombi medzigeneračne narástlo o 76 mm a zároveň je o 16 mm širšie. V kufri sa to prejavilo len minimálne, aspoň pri pohľade na papierové údaje. S objemom kufra 500 l získalo BMW len 5 l navyše. Zástupcovia značky však hneď zdôrazňovali iný pohľad na praktické možnosti kufra. Prírastok 5 l platí pre celkovú kapacitu, ale výrazne lepšie to je pri pohľade na "primárny" objem, ktorý vzrástol až o 32 l. Do primárneho objemu sa započítava len hlavný priestor bez odkladacích boxov pod dvojitým dnom atď. Z praktického hľadiska mu pomáha vyšší a širší nakladací otvor, o 3 cm nižšie sa posunula aj nakladacia hrana. Novým príplatkovým prvkom výbavy sú protišmykové koľajnice v kufri. Vyskúšali sme si ich naživo. Po zavretí kufra sa stredná protišmyková časť koľajníc vďaka dvojici elektromotrov nafúkne a vystúpi vyššie. Samozrejme, fľašu, ktorá sa môže gúľať, to nezastaví od cestovania po kufri, ale napríklad plastová bednička, či cestovný kufor ostanú v stabilnej polohe. Po vypnutí motora protišmyková časť koľajníc znova klesne a náklad možno pohodlne pritiahnuť šuchnutím po podlahe a následne vybrať.

BMW 3 Touring

V príplatkovej výbave je aj tradičné samostatne otvárateľné okno piatych dverí. Keďže väčšie vonkajšie rozmery nepridali veľa miesta v kufri, tak z nich logicky viac profitujú pasažieri. Posádka vpredu pocíti zlepšenie v oblasti ramien, posádka vzadu ocení viac miesta pre nohy a všetci získajú viac miesta v oblasti hlavy. Interiér "Trojky" kráča s modernou dobou. Zväčšený head up displej, digitálny prístrojový panel, a aj celkový vzhľad sú toho dôkazom. Analógová klasika je minulosťou a zvykať si treba aj na nový spôsob ovládania multimediálneho systému po vzore väčších modelov BMW. V tomto prípade vidno snahu dizajnérov udržať počet fyzických tlačidiel na minime aj pri množstve nových funkcií. K niektorým funkciám sme sa v ponuke nevedeli dopracovať tak jednoducho ako v minulosti. Nový systém sa nám zdá menej intuitívny. Na druhej strane bavorská automobilka prišla s novými spôsobmi ovládania. Okrem dotykového displeja, ovládača na stredovom tuneli a ovládania prostredníctvom gest sa možno spoľahnúť aj na pokročilé hlasové ovládanie.

BMW 3 Touring

Asi najviac zdôrazňovanou časťou v prípade BMW radu 3 je jeho posun k športovosti pri súčasnom zachovaní vysokého komfortu. Prvú časť môžeme jednoznačne potvrdiť. V zákrutách sa kombi cíti ako doma a to aj bez príplatkového M športového podvozka. Je veľmi dobre predvídateľné a už po krátkom zžití šofér presne odhadne, čo si v zákrutách môže dovoliť. Za dobrou ovládateľnosťou sa skrýva tradične dobré rozdelenie hmotnosti na nápravy v pomere 50:50, vyššia tuhosť karosérie až o 25 %. Celková úprava tvrdosti podvozka predurčuje "Trojku" kombi do rúk rýchlych oteckov. "Vypletanie" zákrut niekde na horskom priechode im skutočne spraví radosť. Z pohľadu komfortu jazdy už nejde o vysnívaný ideál, ale určite o vozidlo vhodné na každodennú jazdu s rodinou. Vo väčšine situácií totiž športový charakter naozaj neznižuje komfort jazdy. Na diaľnici aj pri plynulom plachtení vidieckou krajinou je BMW 3 Touring príjemný spoločník. Presne v takýchto podmienkach sme jazdili na vcelku kvalitných vidieckych cestách. Niekoľko nerovností nám však naznačilo, že na mestských roletách a na zle osadených poklopoch mestských kanálov na svojho väčšieho brata s "päťkou" v názve nestíha.

BMW 3 Touring

Prvý dotyk s kombi verziou nám potvrdil športové nastavenie celého radu 3. Z pohľadu praktických vlastností priniesol väčší vnútorný priestor a lepšie využiteľný kufor, aj keď to na papieri možno tak nevyzerá. Okrem modernejšieho interiéru dostal celý rad 3 aj množstvo asistenčných systémov. Z pohľadu motorizácií sme sa nedozvedeli nič prevratné. Hneď od začiatku predaja, prípadne krátko po jeho začiatku (november), budú k dispozícii na výber tri naftové a tri benzínové motory. Na vrchole ponuky bude stáť BMW M340i xDrive Touring s benzínovým šesťvalcom s poriadnym výkonom 275 kW. Benzínovú ponuku dopĺňajú štvorvalce 320i Touring s výkonom 135 kW a 330i Touring s výkonom 190 kW. Rovnako dva štvorvalce a jeden šesťvalec nájdeme aj medzi naftovými motormi, ich výkon sa pohybuje od 110 kW do 195 kW. Budúci rok v lete ponuku rozšíri aj plug in hybridná jednotka, ktorú sme už v krátkosti vyskúšali v spojení s karosériou sedan.

Tagy

Pokračovať v čítaní