Mitsubishi Eclipse Cross sa začalo na Slovensku predávať od prvej polovice januára. My sme si ho aspoň v krátkosti mohli vyskúšať počas jeho predstavenia v nádhernom prostredí na Kráľovej studni.
Mittsubishi Eclipse Cross je novým prísľubom pre japonskú značku. Predstavené bolo ešte minulý rok v Ženeve. So spustením výroby sa čakalo do októbra a predaj na Slovensku odštartoval v januári. Zatiaľ je v ponuke len verzia s benzínovým motorom 1,5T MIVEC (120 kW). V prípade pohonu prednej nápravy je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatickou CVT prevodovkou. V prípade pohonu všetkých kolies je k dispozícii výlučne CVT prevodovka s prednastavenými ôsmimi prevodovými stupňami. Neskôr pribudne aj naftová alternatíva a motor 2,2 l DiD.
Nové Mitsubishi Eclipse Cross je na ceste neprehliadnuteľné. Spredu je to typické Mitsubishi s vizuálnou identitou Dynamic Shield a pri troche nepozornosti by sme si ho mohli pomýliť s Outlanderom. Vzadu je to iná pesníčka s “japonským“ dvojdielnym oknom.
Počas prezentačnej akcie sme za jeho volantom strávili nie viac ako tri kilometre, takže sme sa sústredili skôr na pocit vodiča z interiéru (v krátkom čase prenesieme aj jazdné video kolegu Rasťa Chválu, ktorý strávil za volantom dlhší čas). Po nastúpení sa v človeku opäť vynárajú zmiešané pocity. Na jednej strane nájdeme typický japonský interiér Mitsubishi s volantom, ktorý poznáme z Outlanderu, no na druhej strane tu nájdeme nové riešenia. Pribudol head-up displej (zobrazený na sklíčku), ale aj touchpad na ovládanie multimediálneho systému.
Fungovania touchpadu sme sa trochu báli. V prste necítite spätnú väzbu po prechode na novú položku v menu, ako tomu býva v Lexuse. Na domovskej obrazovke zas nemôžete jedným pohybom preskrolovať cez viaceré položky. Jedno položenie prstu na touchpad a jeho posunutie o akúkoľvek vzdialenosť znamená posun o jednu položku na displeji. Ide o trochu zdĺhavý spôsob, ale má svoju logiku. Ani počas jazdy na nerovnostiach nikdy neminiete položku, ku ktorej sa chcete dostať. Navyše systém ignoruje jemné dotyky, ktoré nastanú nechceným pohybom prsta po touchpade. Z nášho pohľadu ide o bezpečnejší spôsob ovládania v porovnaní s dotykovým displejom, na druhej strane je to o niečo zdĺhavejšie. Fanúšikovia dotykových displejov však nemusia zúfať, Mitsubishi ich nepripravilo ani o túto možnosť.
Zaujímavosťou je, že výrobca nebude ponúkať v novom crossoveri navigáciu. Slovenský importér ju však vie v nižších stupňoch výbavy doplniť. V najvyššom stupni sa musí posádka spoľahnúť na inteligentný telefón a jeho prepojenie s vozidlom. Zrkadlenie umožní zobraziť navigáciu z telefónu priamo na displeji vo vozidle. Na tento moderný spôsob si budeme musieť v najbližších rokoch zvyknúť a Japonci nie sú jediní, ktorí ho budú využívať. Výhodou je zakúpenie jednej navigácie do telefónu a jej následné využitie v ktoromkoľvek modernom aute, ktoré umožní prepojenie telefónu a multimediálneho systému.
Počas krátkej jazdy úzkou zasneženou cestou sa nám výraznejšie pripomenul systém S-AWC (Super-All Wheel Control). Pohon všetkých kolies, ktorý nesie tradíciu modelu Lancer Evolution, ale nájsť ho môžeme aj v Outlanderi, bol v niektorých situáciách na snehu naozaj citeľný. Regulovanie hnacích a brzdných síl medzi jednotlivé kolesá sa prejavilo výrazným stáčaním vozidla do zákruty. V niektorých situáciách na snehu šofér doslova cítil, ako mu zadok odchádza do strany tak, aby sa auto na základe natočenia volantu správne “postavilo“ smerom do zákruty. Za zmienku stojí ešte mimoriadne tichý chod motora (skúšané v nízkych rýchlostiach). Po vystúpení bol “šepot“ benzínového motora spod kapoty ledva počuteľný. Viac o zážitkoch z jazdy prinesieme už onedlho v sľúbenom videu.