Autosuv.sk

Ostatné

Prvý kontakt s Fordom Focus: Skvelý podvozok, príťažlivý dizajn

Nový Ford Focus predstavili len tento rok. Ešte ani nie je vo všetkých dílerstvách, no my sme sa zúčastnili prvej jazdy. Aký vlastne je?
Prvý kontakt s Fordom Focus: Skvelý podvozok, príťažlivý dizajn

Nový Ford Focus predstavili len tento rok. Ešte ani nie je vo všetkých dílerstvách, no my sme sa zúčastnili prvej jazdy. Aký vlastne je?

Odvaha. Toto jedno slovo vystihuje nový Focus asi najviac. Už pri prvom pohľade nesie výrazne iné črty ako jeho predchodca. Línie Focusu boli vedené po novom jemnejšie a precíznejšie. Auto už nevyzerá tak neohrabane, skôr sa pripodobňuje štandardom európskehu vkusu a vnímania dizajnu. To však neznamená, že by prestalo vyzerať robustne, len k tomu pristupuje trochu inak.

Prvá jazda Ford Focus (14 obrázkov v galérii)


Na Focuse nás veľmi zaujala predná maska. Tá jediná sa podľa nás snaží plávať proti hlavnému prúdu. Zatiaľ, čo vo väčšine áut dnes tvoria hlavný dizajnový prvok svetlá, nový Focus sa stále drží obrej mriežky chladiča, na ktorú sme si v Európe museli dlho počkať.

Línie zboku jemne lemujú a ohýbaú dvere do veľmi pekných tvarov. Ba dokonca práve pohľad zboku nám príde ako ten najkrajší zo všetkých. V rámci tvorenia línií zadných dverí sa Focus podobá na svojho predchodcu asi najmenej. Naopak, bez okuliarov by ste v diaľke možno tipli úplne iného výrobcu. Dizajn by sme v skratke mohli zhrnúť tak, že nový Focus vzal inšpiráciu z celej rady moderných áut a spojil ju dokopy. V niektorých uhloch je vidno Kiu Ceed, inde zbadáte prvky Hyundai i30 alebo Mercedesu triedy A. Na novom Forde však táto fúzia vyzerá elegantne a príjemne.

Nový Ford Focus
Zdroj: David Dejvo Schun

Interiér je relatívne strohý. Auto má všetky známe asistenty, ktorými sa približuje k hranici prémiovej triedy automobilov. Prístrojová doska nesie nádych klasického rukopisu Fordu rovnako ako ovládanie klimatizácie.

Zo stereotypu vytŕča prepracovaný SYNC, ktorý naozaj dokáže zaujať. Za relatívne fádnym forďáckym rozhraním sa totiž skrýva množstvo funkcií od médií cez navigáciu až po hlasové príkazy. A nesmieme zabudnúť ani podporu mobilných rozhraní, napríklad Apple CarPlay.

Nový Ford Focus
Zdroj: David Dejvo Schun

Plasty v interiéri nepôsobia lacno, práve naopak vyzerajú relatívne luxusne. Interiér ladený farebne stroho neodpútava od sústredenia na cestu. Sedenie je veľmi príjemné. Bedrové opierky nie sú úplne vystúpené, no poskytujú dostatočnú podporu, čo je win win situácia. Okrem toho sú mäkké a spolu s podvozkom zaručujú oddychovú jazdu.

Práve podvozok je pre nás tým najpodstatnejším na novom Focuse. Ten je ako dlhoročný model Fordu známy svojim kvalitným podvozkom a nesklamal ani vo svojej štvrtej generácií. Pre nás je tento podvozok malou oslavou motorizmu. Dostatočne mäkký a príjemný na bežnú jazdu aj na slovenských cestách, no zároveň drží auto pevne priklincované a jeho správanie je dokonale predvídateľné.

Nový Ford Focus
Zdroj: David Dejvo Schun

Testovaná motorizácia až takým prekvapením nebola. Nie, že by bola sklamaním, no drží sa posolstva Fordu v rámci jednolitrových trojvalcov. Motor EcoBoost s výkonom 92 kW je relatívne živý a v spojení s manuálnou prevodovkou môže byť aj zábavný. Jediné negatívum je typický trojvalcový zvuk, vďaka ktorému znie vo vysokých otáčkach ako helikoptéra. To je však neduh všetkých trojvalcov, nie len Fordu. Focus musíme pochváliť za perfektné odhlučnenie v nižších otáčkach. Tam sme aj vďaka podvozku mali skutočne pocit, že sedíme v o triedu vyššom aute.

Tagy

Pokračovať v čítaní