Autosuv.sk

Ostatné

Reklamy v aute: Banner na palubnej doske môže byť realitou

Poznáte ten pocit, keď hráte na telefóne hru a zničoho nič vám vyskočí otravná reklama? Podľa najnovších správ by sa vám to v blízkej budúcnosti mohlo stať počas jazdy v aute.
Reklamy v aute: Banner na palubnej doske môže byť realitou

Poznáte ten pocit, keď hráte na telefóne hru a zničoho nič vám vyskočí otravná reklama? Podľa najnovších správ by sa vám to v blízkej budúcnosti mohlo stať počas jazdy v aute.

Marketéri nezaháľajú a neprestávajú vymýšľať nové spôsoby zvýšenia predaja. S rozmachom automobilovej konektivity vyvstala aj myšlienka "in-car marketingu."

Americká spoločnosť Telenav už v dnešnej dobe spolupracuje s automobilkami Ford, General Motors, Lexus a Toyota na vývoji platformy, ktorá bude v automobiloch s pripojením na internet zobrazovať reklamy. Vzhľadom na to, že reklamy by vodičov počas jazdy rozptyľovali, v blízkej budúcnosti sa budú zobrazovať iba pri štartovaní, prípadne státí na červenej. So zvyšovaním úrovne autonómnosti problém rozptýlenia zanikne a bude možné reklamy zobrazovať počas celej jazdy.

Myšlienka, že by reklamy mali byť aj súčasťou vášho automobilu, väčšine pravdepodobne naháňa strach. Budúcnosť konektivity však bude niečo stáť a mesačné poplatky za prenos dát, ktoré dnes ležia na pleciach automobiliek, sa stanú s rozmachom tejto služby neúnosnými. Je preto potrebné vymyslieť spôsob jej financovania. 

"Prieskumy ukazujú, že užívatelia sú ochotnéjší vnímať reklamu, pokiaľ za ňu dostanú protihodnotu" - Ky Tang, riaditeľ strategického plánovania Telenav.

Dá sa teda očakávať, že automobilky začnú zákazníkom v týchto prípadoch ponúkať dve možnosti. Buď si necháte zobrazovať reklamy, alebo budete platiť mesačný poplatok. Zobrazovanie reklám však nemusí mať len negatívnu stránku. Počas jazdy napríklad môžete získať zľavový kupón na pizzu v okolí alebo informácie o aktuálnych výpredajoch v obchodnom centre, do ktorého idete. Fantázií sa medze nekladú.

Tagy

Pokračovať v čítaní