Len nedávno sme informovali o ukončení predaja osobných dodávok so spaľovacím motorom koncernu Stellantis. Teraz prezradil svoje "elektrické plány" do budúcnosti Renault, ktorý sa pridá k rastúcemu zoznamu značiek, predávajúcich v Európe výlučne elektrické autá od roku 2030.
Po Fiate, Forde či Peugeote je tak Renault ďalším výrobcom, končiacim so spaľovacími motormi na konci dekády, pre Automotive News Europe to potvrdil samotný šéf značky, Luca de Meo.
Dacia si spaľovací motor nechá dlhšie
Renault Group bude v Európe po tomto dátume pravdepodobne aj naďalej predávať vozidlá so spaľovacím motorom prostredníctvom značky Dacia, ktorá sa stane elektrickou značkou až "v poslednom možnom momente". Ovplyvniť súčasné rozhodnutie by teoreticky mohla ešte nedostatočná infraštruktúra, prípadne vysoké ceny elektromobilov.
S cenami však na tom zrejme nebudú dobre ani benzinové či naftové vozidlá. Kartami totiž zamieša nová norma Euro 7, vstupujúca do platnosti v roku 2025. Zníženie emisií si vyžiada montovanie ďalších zariadení, znižujúcich emisie a výsledkom bude predraženie.
Elektromobily začnú prevládať
Keď zoberieme do úvahy 8-ročný životný cyklus jednotlivých modelov, tak už nemôžeme očakávať predstavenie množstva vozidiel Renault novej generácie so spaľovacím motorom. Francúzsky výrobca tento trend v poslednom čase potvrdzuje predstavením elektromobilov ako Mégane E-Tech, či plánovaných elektrických modelov 5 a 4.