Natáčanie zadných kolies 4Control sa môže stať silnou zbraňou Méganu v boji s ostatnými hot hatchmi. Natáčanie všetkých štyroch kolies totiž výrazne posúva schopnosti auta pri prejazde zákrutou.
Renault s nami začína hrať rovnakú hru, akú pravidelne
rozbieha pri predstavení nového modelu Škoda. Informácie o novom modeli
dávkuje postupne, aby si zabezpečil čo najviac výstupov v médiách. Českej automobilke
na to skočíme vždy preto, lebo jej autá patria u nás medzi
najpredávanejšie, a tým pádom sú pre verejnosť vo všeobecnosti zaujímavé. V prípade
Renaultu rovno priznávame, že Mégane R.S. je veľmi dobrý a dostupný hot
hatch, a preto mu budeme venovať zvýšenú pozornosť.
Renault Mégane R.S. dostane 4Control (16 obrázkov v galérii)
Nový Mégane R.S. bude podľa najnovších informácií, zverejnených Renaultom, dostupný s manuálnou aj automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC a s dvoma verziami podvozka Sport a Cup. To nie je žiadnym prekvapením rovnako ako použitie systému 4Control, čiže natáčania kolies zadnej nápravy. 4Control už využíva celý zástup Renaultov, ale Mégane R.S. bude prvým hot hatchom na trhu s touto technickou vymoženosťou. Ako ukázal náš test, 4Control vie výrazne posunúť schopnosti bežného auta v zákrutách, preto sme zvedaví, ako sa to prejaví v športovom Mégane R.S.
Test Renault Mégane so systémom 4Control
Jedným z prvých, kto mal možnosť vyskúšať jazdné vlastnosti tejto novinky je pilot F1, Nico Hülkenberg. Nico v rozhovore pre Renault vyzdvihol verziu s automatickou prevodovkou. Dvojspojková prevodovka v R.S. je podľa jeho slov výrazne lepšia v porovnaní s verziou, montovanou do obyčajného Méganu. Tešiť sa vraj môžeme aj na pekný zvuk, sprevádzajúci preradenie.