Nový rekord Renaultu nie je vôbec prekvapením, treba však dodať, že nešlo o férový súboj. Zodpovedá tomu aj rozdiel vyše päť sekúnd.
Príbeh Renaultu Mégane R.S. a jeho rekordov začal pred viac ako 10 rokmi a spájaný je najmä s okruhom Nürburgring, kde dosiahol nový rekord len nedávno. Teraz Francúzi zobrali športovú verziu Renault Mégane R.S. Trophy-R na ďalší slávny okruh, Spa-Francorchamps. Verzia s označením "R" na konci je v porovnaní s modelom Trophy rovnako výkonná a spolieha sa na záprah 300 koní. Rozdiel v prospech Trophy-R je 130 kg, upravená aerodynamika a ešte radikálnejšie nastavená hnacia náprava. Renault Mégane R.S. Trophy-R je už v podstate okruhové auto, s ktorým možno legálne jazdiť aj na cestách. Novým pokusom o rekord na okruhu Spa-Francorchamps chcel Renault evidentne zaútočiť na Hondu a jej Civic Type R. Japonci totiž postupne spravili traťový rekord pre sériové auto s predným pohonom na piatich slávnych európskych okruhoch vrátane Spa-Francorchamps.
Renault si na Hondu zjavne veril a rekordné kolo na belgickom okruhu streamoval naživo cez internet. Výsledný čas 2 minúty 48 sekúnd a 338 tisícin potvrdil odôvodnenosť ich istoty. Mégane R.S. Trophy-R predbehol Civic Type R o "svetelné roky", v preklade o vyše päť sekúnd. Išlo však o zjavne nerovný boj, keďže Honda išla na trať s "obyčajným" Civicom Type R a kvôli rekordu nepostavila na trať špeciálne vyladené okruhové auto. Aby bol rekord z kategórie sériových áut platný, musí Renault vyrobiť aspoň malú sériu Mégane R.S. Trophy-R, a tak sa aj stane. Koncom tohto roka na trh uvedie najostrejšiu verziu Mégane R.S., na trh a na cesty sa postupne dostane limitovaný počet 500 kusov. Cena sa bude líšiť v závislosti od krajiny. Vo Francúzsku zaplatia zákazníci minimálne 55 000 eur. Prvýkrát sme Renault Mégane R.S. Trophy-R mohli vidieť v akcii v máji počas Veľkej ceny Monaka. Za volant ostrého Renaultu sa vtedy posadili jazdci F1 Daniel Ricciardo a Nico Hülkenberg.