Autosuv.sk

Ostatné

Renault poodhalil techniku elektromobilu 5

Nový Renault 5 dostane vylepšenú batériu aj elektromotor. Konštruktéri sa snažia znížiť cenu aj hmotnosť vozidla.
Renault poodhalil techniku elektromobilu 5

Prototyp Renault 5 bol pre verejnosť prvýkrát vystavený v roku 2021 na autosalóne IAA v Mníchove. Už vtedy viceprezident Renaultu, Gilles Le Borgne prezradil, že francúzsky výrobca sa snaží stlačiť cenu vozidla nižšie do pásma 20 000 až 25 000 eur.

V pásme dostupnej ceny sa má nachádzať verzia s menšou batériou s kapacitou 40 kWh. V ponuke bude aj drahší model s kapacitou batérie 52 kWh, práve ten zvládne prejsť na jedno nabitie 400 km.

Renault teraz viac prezradil, ako chce šetriť náklady pre dosiahnutie nižšej ceny. Renault 5 bude postavený na novej platforme CMF-B EV a až 70 % dielov si požičia z platformy CMF-B, ktorú využíva Clio a Captur. Vďaka tomu bude nová platforma pre elektromobil o 30 % lacnejšia v porovnaní s platformou elektrického Renaultu Zoe.

Aj nový Renault 5 dostane po vzore Zoe a Meganu E-Tech elektricky budený synchrónny motor. V porovnaní s elektromotorom s permanentným magnetom má vyšší výkon a na výrobu nie sú potrebné vzácne kovy, čo má pozitívny vplyv na cenu. Zlúčením nabíjačky, meniča  a jednotky, ktorá riadi distribúciu energie do jedného celku, znížili konštruktéri hmotnosť elektromotora o približne 20 kg v porovnaní so Zoe.

Vylepšením prešla aj batéria. Namiesto 12 modulov pozostáva batéria teraz zo štyroch veľkých modulov. Architektúra batérie je jednoduchšia a hlavným výsledkom je zníženie hmotnosti o 12 kg. Okrem toho batéria pri rovnakej kapacite zaberie menej miesta.

V súčasnosti možno Renault 5 už stretnúť na cestách, aj keď len vo forme testovacieho prototypu. Motoristi vo Francúzsku, Nórsku a Švédsku, kde prototypy jazdia, ich však na prvý pohľad nemusia spoznať. Technika Renaultu 5 sa totiž skrýva pod karosériou Renaultu Clio.

S približujúcim sa dátumom premiéry v roku 2024 sa postupne na cesty dostanú aj maskované verzie už s originálnou karosériou. Z technických informácii za zmienku stojí ešte využitie viacprvkovej zadnej nápravy. Väčšinou ju automobilky využívajú vo väčších autách a v B triede ide o raritu.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní