Renault Talisman je vlajkovou loďou značky. Nová generácia je ešte ďaleko, no vylepšenie tej aktuálnej príde už tento rok. V technológiách sa toho zmení celkom dosť.
Produktové meno Talisman ponúka francúzska automobilka veľmi krátko. Dnešná vlajková loď sa totiž začala predávať iba pred piatimi rokmi. História modelu tak nie je zatiaľ nijak bohatá a po jeho uvedení sa v tomto roku dočkáme prakticky prvej aktualizácie prvej generácie auta. Jeho dizajn bude trochu ostrejší, no v princípe sa nezmení. Naozajstná zmena príde v technológiách.
Spomedzi spomínaných malých zmien vo vzhľade auta je najdôležitejšou prítomnosť chrómu. Tá sa najmarkantnejšie odráža na novej prednej maske, ktorá si inak svoje krivky zachováva takmer totožné. Prednej časti po novom dominujú prepracované LED svetlomety s technológiou Matrix, ktorá zvyšuje svietivosť o 50% oproti predošlému modelu a predlžuje viditeľnosť zo 175 metrov až na 220 metrov.
Koncové svetlá sú tiež doplnené chrómovými prvkami a rovnako využívajú full LED technológiu. Milou novinkou sú dynamické smerovky, čo znamená, že auto by si ich malo animovať podobne ako pri vozidlách v prémiovom segmente. Okrem toho prinesie Talisman aj svetelný pozdrav, nové laky karosérie a nové sedemnásť, osemnásť aj devätnásťpalcové disky.
V interiéri je najväčšiu zmenu vidieť práve na palubnej doske. Renault do svojho receptu na atraktívny dizajn aj v interiéri pridal za hrsť chrómu. Pribudlo aj ambientné osvetlenie centrálneho panela a stredového tunela. Novinkou sú aj drevené lišty v interiéri.
Z hľadiska technológií pridal Renault bezdrôtové nabíjanie, funkciu Auto Hold a nový tempomat. Ten prichádza s pomocníkom v hustej doprave a dokáže obsluhovať automobil aj pri posúvaní sa v kolóne. Funguje v rýchlostiach od 0 do 160 km/h. Systém núdzového brzdenia po novom rozoznáva aj chodcov a cyklistov.
Najväčšou zmenou v dynamike jazdy bude prepojenie systému natáčania všetkých kolies 4Control s variabilnou tuhosťou pruženia. Renault plánuje predstaviť aj nové motory, ktoré pravdepodobne musel podriadiť novým smerniciam Európskej únie. Novinkou v Talismane bude 1,3 litrový benzínový štvorvalec TCe 160 (119 kW), ktorý sľubuje spotrebu na úrovni 6,2 l/100 km. TCe 225 (168 kW) je benzínový štvorvalec s objemom 1,8 litra a deklarovanou spotrebou 7,4 l/100 km. Za naftových hráčov prídu na trh motor s objemom 1,7 litra a výkonom 90 alebo 112 kW a dvojlitrový agregát s výkonom 120 alebo 150 kW. Nová verzia Talismanu príde na trh už v júni.