Autosuv.sk

Ostatné

Renault sa automaticky vyhne prekážke rovnako dobre, ako pretekár

Autonómne autá musia na situáciu reagovať rovnako dobre, ako najlepší jazdci na svete. Týmto pravidlom sa riadil aj Renault pri vývoji systému na autonómne obídenie nečakanej prekážky.
Renault sa automaticky vyhne prekážke rovnako dobre, ako pretekár

Autonómne autá musia na situáciu reagovať rovnako dobre, ako najlepší jazdci na svete. Týmto pravidlom sa riadil aj Renault pri vývoji systému na autonómne obídenie nečakanej prekážky.

Vozidlá s autonómnym riadením sa stávajú realitou. Dnes sériová technika neumožňuje zvládnuť viac ako jazdu v rámci jedného jazdného pruhu, navyše šofér musí byť pripravený neustále zasiahnuť. Ak majú byť vozidlá skutočne autonómne, musia si poradiť aj s nečakanými situáciami. Napríklad musia vedieť zareagovať na nečakanú prekážku na ceste jej obídením. Celý manéver je potrebné zvládnuť na vysokej úrovni. V praxi to znamená, že auto nemôže reagovať horšie, ako najlepší šoféri na svete – ako pretekári. Krok vpred v tomto smere hlási Renault. Francúzska automobilka ohlásila, že vyvinula prvý systém, schopný autonómne obísť prekážku rovnako dobre, ako profesionálny testovací jazdec. "Naša snaha o inovácie cieli na vývoj pokročilých technológií autonómnej jazdy, ktorým môžu spotrebitelia veriť, a ktoré prinesú bezpečnejšie a komfortnejšie cestovanie,“ nechal sa počuť Simon Hougard, šéf Renault Open Innovation Lav v Silicon Valley. Technológia bola inšpirovaná a následne testovaná profesionálnymi testovacími jazdcami. Výledok si môžete pozrieť vo videu pod článkom. Hlavnú úlohu v ňom zohráva Renault Zoe s menom Callie. Na ceste k plne autonómnemu autu treba prekonať ešte množstvo prekážok. Podľa optimistických scenárov by sa prvé plne autonómne autá mohli objaviť už v priebehu piatich rokov. Zrejme však ešte nepôjde o autá, slúžiace rovnakým spôsobom, ako ich vnímame dnes. Autá bez šoféra budú v prvých fázach slúžiť zrejme ako autonómne taxíky v určitých oblastiach.

Tagy

Pokračovať v čítaní