Autonómne autá musia na situáciu reagovať rovnako dobre, ako najlepší jazdci na svete. Týmto pravidlom sa riadil aj Renault pri vývoji systému na autonómne obídenie nečakanej prekážky.
Vozidlá s autonómnym riadením sa stávajú realitou. Dnes sériová technika neumožňuje zvládnuť viac ako jazdu v rámci jedného jazdného pruhu, navyše šofér musí byť pripravený neustále zasiahnuť. Ak majú byť vozidlá skutočne autonómne, musia si poradiť aj s nečakanými situáciami. Napríklad musia vedieť zareagovať na nečakanú prekážku na ceste jej obídením. Celý manéver je potrebné zvládnuť na vysokej úrovni. V praxi to znamená, že auto nemôže reagovať horšie, ako najlepší šoféri na svete – ako pretekári. Krok vpred v tomto smere hlási Renault. Francúzska automobilka ohlásila, že vyvinula prvý systém, schopný autonómne obísť prekážku rovnako dobre, ako profesionálny testovací jazdec. "Naša snaha o inovácie cieli na vývoj pokročilých technológií autonómnej jazdy, ktorým môžu spotrebitelia veriť, a ktoré prinesú bezpečnejšie a komfortnejšie cestovanie,“ nechal sa počuť Simon Hougard, šéf Renault Open Innovation Lav v Silicon Valley. Technológia bola inšpirovaná a následne testovaná profesionálnymi testovacími jazdcami. Výledok si môžete pozrieť vo videu pod článkom. Hlavnú úlohu v ňom zohráva Renault Zoe s menom Callie. Na ceste k plne autonómnemu autu treba prekonať ešte množstvo prekážok. Podľa optimistických scenárov by sa prvé plne autonómne autá mohli objaviť už v priebehu piatich rokov. Zrejme však ešte nepôjde o autá, slúžiace rovnakým spôsobom, ako ich vnímame dnes. Autá bez šoféra budú v prvých fázach slúžiť zrejme ako autonómne taxíky v určitých oblastiach.