Nový benzínový štvorvalec s objemom 1,3 l postupne nahradí menší agregát 1,2 l. Na Slovensku sa začne ponúkať v prvom štvrťroku 2018.
Spolupráca Mercedesu a Aliancie Renault-Nissan priniesla už niekoľko spoločných projektov. Vzájomné prepojenie sa prejavilo pri viacerých dvojičkách automobilov. Mercedes prerobil na svoj obraz Renault Kangoo a vznikol tak Mercedes Citan. Ťažko sa rozdiely hľadajú aj medzi Smartom a Renaultom Twingo. Posledným dôkazom úzkej spolupráce sú pickupy Mercedes triedy X a Renault Alaskan, ktoré sú postavené na technickom základe Nissanu Navara.
V týchto dňoch ohlásil Renault novú generáciu benzínového motora s objemom 1,3 l, ktorý bol vyvinutý v spolupráci s Alianciou a Daimlerom. Prepĺňaný agregát bude k dispozícii v troch výkonových variantoch Energy TCe 115 (85 kW), TCe 140 (103 kW) a TCe 160 (120 kW). Číslo v označení motora označuje maximálny dostupný počet koní.
Zatiaľ, čo najslabšia verzia Energy TCe 115 je dostupná výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, silnejšie pohonné jednotky môžu byť spriahnuté aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou EDC. Maximálny krútiaci moment sa pohybuje v rozmedzí od 220 Nm až po 270 Nm v závislosti od zvoleného motora a prevodovky. Jeho maximum je pritom dostupné v nízkych otáčkach (od cca 1500 až 1800 otáčok).
V ponuke by mal nový štvorvalec postupne nahradiť benzínový motor s objemom 1,2 l. Vo Francúzsku sa už ponúka v modeloch Scénic a Grand Scénic. U nás predaj odštartuje v prvom štvrťroku budúceho roka a neskôr sa dostane aj do ďalších modelov Renault. Navýšenie objemu motora z 1,2 na 1,3 (konkrétne 1 330 cm3) ukazuje, že aj Renault ustupuje od downsizingu. Za zmenou správania automobiliek v súvislosti s downsizingom sa skrýva nový spôsob merania emisií a spotreby.