Nový model je k dispozícii s motorom s objemom 2,0 l s pohonom predných kolies, alebo s inteligentným pohonom všetkých kolies AWD-i. Od modelového roku 2023 bude piata generácia hybridného pohonu Toyoty dostupná aj vo všetkých karosárskych verziách Corolly. Najpopulárnejšie auto v automobilovej histórii dostane systémy s motormi 1,8 l a 2,0 l.
Lepší elektromotor, nižšie emisie
Toyota neustále zdokonaľuje svoj hybridný pohon. Piata generácia týchto systémov má zvyšiť účinnosť, zlepšiť výkon a spríjemniť zážitok z jazdy. Inžinieri vylepšili elektromotor, čo viedlo k zvýšeniu účinnosti a lepšiemu výkonu pri rovnakých, alebo dokonca nižších emisiách CO₂. Ďalšie zmeny boli vykonané na jednotke riadenia energie (PCU). Boli použité nové systémy mazania a rozvodu oleja, ktoré používajú olej s nízkou viskozitou.
To pomáha zlepšiť účinnosť a zvýšiť výkon znížením elektrických a mechanických strát. Všetky časti hybridu piatej generácie sú oproti tým vo štvrtej generácii rozhodne menšie, a to o približne 20 – 30 percent.
Zmenami prešla aj lítium-iónová batéria. Nová batéria je ľahšia a menšia a v závislosti od usporiadania sa hmotnosť novej trakčnej batérie znížila až o 18 kg. Napriek zmenšeniu rozmerov vzrástli jej parametre a výkon. Elektrický pohon tak možno využívať dlhšiu dobu.
Opäť vyšší výkon
Na príklade novej Corolly môžeme jasne vidieť, ako zmeny zavedené inžiniermi Toyoty ovplyvnili výkon. Celkový výkon hybridného pohonu piatej generácie s 1,8 litrovým motorom predstavuje 140 k, čo je nárast o 18 k. Nový hybrid zrýchli z 0 na 100 km/h až o 1,7 sekundy rýchlejšie (9,2 sekundy), pričom emisie CO₂ ostávajú rovnaké (102 g/km). Táto motorizácia sa objaví na našom trhu koncom roka.
Silnejšia verzia, s objemom 2,0 l už je u nás v predaji. V tomto prípade sa celkový výkon zvýšil na 196 k a zrýchlenie z nuly na stovku sa skrátilo o takmer pol sekundy na 7,5 s. Prvé merania naznačujú, že nový, výkonnejší pohon vypustí 107 g/km CO₂ v kombinovanom cykle, čo je o 3 g/km menej ako súčasný pohon 2,0 l s výkonom 184 k.
Corolla Cross s pohonom AWD-i zasa využíva vylepšený elektromotor, namontovaný na zadnej náprave. V porovnaní s predchodcom sa jeho krútiaci moment zvýšil trojnásobne (na 84 Nm), a výkon až šesťnásobne (na 40 k).
Cena modelu Corolla Cross v hybridnej verzii a s objemom 2,0 začína na sume 32 990 eur, pričom už v základe je vozidlo vybavené všetkými dôležitými bezpečnostnými systémami a samozrejmosťou je automatická prevodovka, ktorá je pri hybridnej motorizácii štandardom.