Jaguar Land Rover testuje niekoľko systémov, založených na komunikácii medzi autom a inteligentnou infraštruktúrou. Vďaka tomu šofér vie, či je bezpečné prejsť cez križovatku, a ako rýchlo má jazdiť, aby stihol zelenú.
Ľudstvo za 150 rokov, odkedy boli nainštalované prvé semafory v Londýne, strávilo čakaním na zelenú miliardy hodín. S príchodom nových technológií sa máme nepríjemnému čakaniu vyhnúť. Možno nie v špičke, keď stojíme v kolónach, ale aspoň počas ľahšej premávky. Za všetkým sa skrýva komunikácia medzi vozidlom a infraštruktúrou tzv. V2X technológia. Masové rozšírenie tejto technológie zamedzí zbytočnému pretekaniu sa vozidiel k najbližšiemu semaforu. Nový systém z dielne Jaguar Land Rover (JLR) vodiča presne informuje, v akom rozsahu rýchlostí má jazdiť, aby prišiel k semaforu v momente, keď svieti zelená. Premávka môže byť vďaka tomuto systému plynulejšia bez zbytočnej akcelerácie, či prudkého brzdenia tesne pred semaforom.
Nová technológia je momentálne testovaná v modeli F-Pace v rámci výskumného projektu v hodnote 20 miliónov britských libier podporovaného britskou vládou. Popri tom JLR skúša aj ďalšie systémy, založené na komunikácii vozidiel. Varovanie pred nehodou v križovatke upozorní šoféra, kedy je (ne)bezpečné prejsť. Systém zároveň vyhodnotí poradie vozidiel, v akom by cez križovatku mali prejsť.
V rámci podporných systémov, založených na komunikácii vozidiel a infraštruktúry, sa do vozidla dostalo aj informovanie o voľných parkovacích miestach v reálnom čase a upozornenie na blížiacu sa sanitku, hasičov, či policajné auto so zapnutými majákmi. Výskumný projekt je súčasťou snaženia o dosiahnutie nulového počtu nehôd, nulového čakania v zápchach a nulových emisií. Kedy sa podobné systémy začnú masovo montovať do vozidiel, Jaguar Land Rover vo svojej správe nespresnil. Podmienkou je navyše aj inteligentná infraštruktúra, ale vo videu to vyzerá pekne.