Motorka aj auto vychádzajú z vozidiel zo sériovej výroby. Na ich prestavbe pracuje ručne tím mechanikov.
Vozidlá, ktoré bežne používame na cestu do práce, do
obchodu, či na dovolenku majú v sebe často veľký športový potenciál. V mnohých
pretekárskych sériách musí totiž športový špeciál vychádzať z vozidiel,
ktoré stretávame v premávke. Koľko práce a zmien treba vykonať, aby
sme premenili obyčajné auto na ostrú športovú mašinu, poodhalili Seat a Ducati.
Seat Leon Cup Racer a Ducati (7 obrázkov v galérii)
Na začiatku je karoséria, rovnaká pre športové aj obyčajné vozidlo. V prípade
Seatu potom nastúpi tím, sídliaci vo fabrike v Martorell a v priebehu
277 hodín ručne namontujú až 1400 nových častí. Výsledkom je Seat Leon Cup
Racer. V prípade Ducati a jej motocykla, určeného pre kategóriu MotoGP,
trvajú práce tímu sídliaceho v Bologni len 80 hodín. Prestavba motocykla
však vyžaduje až 2060 nových dielov. Jednou z prvých úloh mechanikov je
osadenie motora. V prípade Leon Cup Racer si musia mechanici pomôcť malým
žeriavom, aby dostali motor s hmotnosťou 170 kg na svoje miesto. Oproti tomu na
motocykli zdvihnú a primontujú motor s hmotnosťou 49 kg traja mechanici.
Výsledkom práce oboch tímov sú síce vozidlá, vychádzajúce zo sériových áut a motoriek, ale s neporovnateľnými jazdnými vlastnosťami. Rozdiel je vo všetkom, napríklad preradenie na Ducati upravenom pre MotoGP trvá iba 9 milisekúnd, na rovinke dosiahne maximálnu rýchlosť 650 km/h a hmotnosť motocykla nepresiahne 160 kg. Leon Cup Racer je podľa očakávania pomalší (267 km/h) a výrazne ťažší (1 119 kg). Sériové a športové vozidlá majú na seba veľký vplyv. Vo väčšine prípadov a výnimkou nie je Seat, vychádza športové vozidlo zo sériového. V motošporte sa však už vyskytlo veľa situácií, keď automobilka ponúkla do predaja zaujímavú malú sériu vozidiel len preto, aby mohla vyrobiť a nasadiť do pretekov športové auto podľa svojich predstáv.