Budúci rok prinesie najväčšie španielske SUV niekoľko dizajnových, ale aj funkčných zmien. Najväčšou bude nový druh pohonu.
Seat Tarraco je najnovším z modelov španielskej značky. Začal sa vyrábať iba minulý rok v októbri. Po takomto krátkom čase produkcie už prichádza významný upgrade. Na autosalóne vo Frankfurte predstaví Seat hneď niekoľko noviniek. Najdôležitejšie budú nový pohon a nový balík výbavy.
Plug-in hybrid
Tarraco je najmladším automobilom nielen v rodine Seat, ale aj v koncernovom segmente veľkých SUV. Spolu s Kodiaqom a Tiguanom Allspace sa delí o priazeň zákazníkov. Plug-in hybridný pohon bol ohlásený veľmi skoro po uvedení. Momentálne nevieme presne povedať, či Seat nebude prvý, ktorý príde s plug-inom na Slovensko. Škoda a Volkswagen u nás tento typ pohonu vo svojich konkurenčných modeloch zatiaľ neponúkajú. Kodiaq by s ním mohol prísť do konca roku, Tiguan pravdepodobne až v novej generácií.
Z hľadiska technickej konfigurácie ponúkne Tarraco PHEV 1,4 litrový motor TFSI s výkonom 110 kW doplnený elektromotorom, ktorý ponúka ďalších 85 kW. Dokopy by teda mal výkon stačiť na zrýchlenie na stovku za veľmi príjemných 7,4 sekundy. Tarraco bude vybavené 13 kWh batériou, ktorá zabezpečí čisto elektrický dojazd približne 50 kilometrov.
Športová výbava FR
Seaťácka výbava FR (od Formule Racing) je ekvivalentom výbavy R-Line od Volkswagenu. V Tarracu prinesie veľa noviniek, ktoré spravia auto dizajnovo atraktívnejším a športovejším. Automobilka rozšírila podbehy kolies, a pridala 19 palcové kolesá s možnosťou dokúpiť ešte o palec viac. Plast, ktorý sa po zadnej časti rozprestieral po celej dĺžke, je konečne plnohodnotným koncovým svetlom a nápis "Tarraco" sa zmenil na rukou písaný. Pribudla aj nová farba Fura grey.
Interiér je vybavený novou obrazovkou multimediálneho systému s uhlopriečkou 9,2 palca. Predné sedadlá sú športovejšie a vodič bude mať aj k dispozícií aj pamäťovú funkciu. Pedále automobilka vymenila za hliníkové a volant je športovejší.
Z hľadiska technológií prichádza Trailer assist, ktorý je určený na jednoduchšiu manipuláciu s autom, keď je pripojený vozík. Technológia Parking Heater zase pomôže zohriať motor rýchlejšie predovšetkým v studenom počasí.
Podľa nás budú najväčšími zmenami nový druh pohonu a dva doplnkové systémy pre komfort vodiča. Veľmi sa nám páčia aj nové zadné svetlá, s ktorými doteraz Tarraco čakalo z neznámych dôvodov. Obe nové možnosti sa dostanú do predaja už v roku 2020.