Americká organizácia IIHS, zaoberajúca sa bezpečnosťou áut, si posvietila na sedem SUV - BMW X1, Mitsubishi Outlander, Chevrolet Equinox, GMC Terrain, Jeep Compass, Mitsubishi Outlander Sport a Ford Escape (európsku verziu poznáme pod názvom Kuga). Päť zo siedmich malých SUV prešlo nárazovým testom s malým prekrytím na strane spolujazdca s dobrým hodnotením. Podobný náraz nastane v praxi napríklad, keď vozidlo trafí krajom prednej časti stĺp, alebo strom. Z hľadiska ochrany posádky ide o nebezpečnú nehodu. Celý náraz musia absorbovať deformačné zóny na malej časti auta.
Konštrukcia auta dostáva v tomto prípade poriadne zabrať. Svedčí o tom aj fakt, že ani jedno z testovaných áut v hodnotení konštrukcie nedostalo najvyššiu známku "Dobrý". Jedinými zástupcami malých SUV, ktoré majú najvyššiu známku v hodnotení konštrukcie ostáva Honda CR-V a Mazda CX-5, ktoré boli testované už skôr. Najlepšie v teste obstálo BMW X1, ktoré získalo najvyššiu známku vo všetkých kategóriách s výnimkou hodnotenia konštrukcie, za ktorú dostalo známku "Akceptovateľné".
Na poslednom mieste skončil Ford Escape s najhoršou možnou známkou "Slabý". Dôvodov k takémuto hodnoteniu bolo niekoľko. Konštrukcia auta bola pri náraze tak porušená, že došlo k narušeniu priestoru v kabíne. Následkom by v reálnom svete bolo pravdepodobne zranenie v oblasti boku a stehna. Problémom bolo aj nevystrelenie bočného airbagu, rovnaký nedostatok bol zaznamenaný aj v prípade Mitsubishi Outlander Sport. Výsledkom u oboch je znížené hodnotenie v kategórii "Kinematika a priestor pasažiera". Hrozbou pre pasažiera, sediaceho vpredu, je v tomto prípade náraz hlavy o konštrukciu auta alebo vonkajší objekt.
Najhoršie na celom teste je však úplne iná vec. Niektoré automobilky sa zjavne prispôsobujú podmienkam laboratórnych testov. V minulosti bol takýto test vykonávaný iba na šoférovej strane. Ford na základe minulých testov zosilnil konštrukciu na vozidlách modelového roku 2017, ale iba na šoférovej strane. Za rovnaký nárazový test s malým prekrytím, vykonaný na šoférovej strane, tak dostal Ford Escape známku "Akceptovateľný" a nie "Slabý". "Rozdiely, ako tento, sú dôvodom nášho rozhodnutia hodnotiť stranu pasažiera v teste s malým prekrytím po tom, ako sme päť rokov hodnotili iba šoférovu stranu," povedala vývojová inžinierka organizácie IIHS, Becky Mueller.
Hodnotenie nárazového testu s malým prekrytím na strane pasažiera podľa IIHS
Známky od najlepšieho po najhoršie Dobrý (G); Akceptovateľný (A); Kritický (M); Slabý (P)
Hodnotenie jednotlivých kategórií: Celkové hodnotenie (Overall); Konštrukcia (Structure); Kinematika a priestor pasažiera (Passenger restraints & kinematics); Hlava a krk (Head & neck); Hruď (Chest); Bok a stehno (Hip & thigh); Spodná časť nohy a chodidlo (Lower leg & foot)