Autosuv.sk

Ostatné

Šéf Audi: Z Euro 7 bolí hlava, k zlepšeniu klímy prispeje minimálne

Podľa Audi sa najneskôr v polovici dekády ceny klasických áut a elektromobilov vyrovnajú. Dôvodom budú lacnejšie batérie, ale aj väčšie náklady na spaľovacie motory kvôli novej emisnej norme.
Šéf Audi: Z Euro 7 bolí hlava, k zlepšeniu klímy prispeje minimálne

Šéf Audi, Markus Duesmann, už v marci oznámil, že Audi neplánuje vyvíjať novú generáciu spaľovacích motorov, informovali sme o tom v našom článku - KLIKNITE SEM! Teraz v rozhovore pre portál Autocar priblížil svoj pohľad na novú emisnú normu Euro 7, plug in hybridy a vývoj ceny batérií.

S príchodom elektromobilov sa mení mnohé, jednou z pozitívnych vecí je väčší vnútorný priestor pri rovnakých vonkajších rozmeroch. Duesmann však nepovažuje za pravdepodobné, že zákazníci sa preto zamerajú na menšie autá. Najlacnejším elektromobilom je momentálne Q4 E-tron a v budúcnosti môžeme očakávať aj príchod menšieho elektromobilu. V Audi však zatiaľ nepadlo rozhodnutie o konkrétnom modeli.

O norme Euro 7

Spaľovacie motory nemajú ružovú budúcnosť v Audi, najmä kvôli emisným normám. Súčasná generácia motorov bude ešte upravená, aby spĺňala novú emisnú normu Euro 7. Definitívny dátum ukončenia výroby spaľovacích motorov zatiaľ Audi nestanovilo aj vzhľadom na rôzne podmienky na rôznych trhoch. V každom prípade Duesmann nie je nadšený z novej emisnej normy. "Z Euro 7 bolí hlava, obvzlášť, keď to príliš nezlepší (životné) prostredie," komentoval normu Deusmann.

V najbližších rokoch dôjde automobilový priemysel na križovatku, kedy budú elektromobily lacnejšie ako tradičné autá. Príčinou sú rastúce náklady na vývoj spaľovacích motorov kvôli prísnejším emisiám, aj pokles ceny batérií. "Určite je pravdou, že splnenie Euro 7 výrazne zvýši náklady na spaľovacie motory a bod zlomu sa blíži - myslíme, že najneskôr v polovici dekády," predpovedal Deusmann. Podľa predpovedí Audi klesne cena batérií do polovice dekády o 50 %. Vývoj závisí od cien komodít, dopravy a ďalších vecí, cena samotnej technológie však výrazne klesá.

Elektromotory a plug in hybridy

V budúcnosti sa dočkáme aj výrazne lepších elektromotorov, budú menšie, ľahšie a lacnejšie, ale nebude jednoduché ich vyvinúť. "Hlavný pohon bude mať veľkosť.... Videli ste maličké motory, ktoré používajú vo Formule E? - plus hmotnosť, úspornosť a cena. Nie je to jednoduchá technológia. Vyzerá jednoducho a má menej legislatívnych prekážok, ale stále je veľmi náročné spraviť ju dobre," dodal Deusmann.

V súčasnosti je na trhu stále viac plug in hybridných modelov a pre mnohých vrátane Audi je povinnosť ich ponúkať, ale veľký zmysel v nich nevidia. "Plug in hybridy vidíme ako vhodnú technológiu na premostenie (smerom k elektromobilom), ale súčasne je to škoda, pretože to vyžaduje dve pohonné jednotky v jednom aute, z ktorých jedna bude čoskoro drahý, normu Euro 7 spĺňajúci spaľovací motor. A stále to nerobí mobilitu CO2 neutrálnou," priblížil svoj pohľad na plug in hybrid Deusmann.

Tagy

Pokračovať v čítaní