Predstavitelia Dacie sú si už dlho dobre vedomí, že získanie piatich hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP je pre ich modely prakticky nemožné, ak chcú udržať ich cenu dole. Už v roku 2021 avizovala Dacia, že cena dostane prednosť pred drahými asistenčnými systémami, ktoré majú zásadný vplyv na hodnotenie Euro NCAP.
V praxi sa to prejavilo pri modeloch Sandero a Jogger, ktoré získali len dve, resp. jednu hviezdičku. Jogger pritom nebol ani reálne testovaný a jeho výsledok bol odvodený od testov Sandera.
Na prístupe Dacie k drahým asistenčným systémom sa nič nemení, čo potvrdil šéf značky, Denis Le Vot, pre Top Gear. "Celá vec je o rozhodovaní a viete, že to s pasívnou bezpečnosťou myslíme vážne, pretože nám záleží na ľuďoch. Ale je tu celá vec o aktívnej bezpečnosti, o ktorej môžeme diskutovať," povedal Le Vot.
"Veľa ľudí deaktivuje asistent udržiavania v jazdnom pruhu. Robíte to, pretože ste ľudská bytosť a vyhodnocujete situáciu tak, že deaktivujete technológiu. Čo robíme, je, že vám to nepredáme. Vieme, že ľudia deaktivujú asistenta udržiavania v jazdnom pruhu, tak prečo by sme ho predávali? Je to veľmi filozofické, môžeme o tom hovoriť sedem hodín, ale je to naozaj voľba. Robíme to veľmi vážne a veľmi nám záleží na pasívnej bezpečnosti, ale pri aktívnej bezpečnosti robíme rozhodnutie. Nie je to pre nás dôležité," vysvetlil Le VoT prístup Dacie k asistenčným systémom.