Koncern Stellantis plánuje 1. marca zverejniť svoje dlhodobé plány do budúcnosti. Popravde v tejto chvíli môžeme len tipovať s čím koncern vyrukuje. Tém je množstvo od elektrifikácie cez digitalizáciu až po nový prístup k vlastníctvu vozidiel.
Ešte predtým, ako sa dozvieme viac o plánoch Stellantisu, rozčeril vody jeho najvyšší šéf Carlos Tavares. Pred zástupcami viacerých európskych novín sa nevyjadril príliš lichotivo práve o elektrifikácii a konci spaľovacích motorov.
"Vzhľadom na súčasný európsky energetický mix musí elektromobil prejsť 70 000 kilometrov, aby kompenzoval uhlíkovú stopu pri výrobe batérie a začal dobiehať ľahké hybridné vozidlo (mild hybrid), ktoré stojí o polovicu menej ako elektromobil," povedal v spoločnom rozhovore pre Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera and El Mundo.
Zákaz spaľovacích motorov v nových vozidlách od roku 2035 podľa Tavaresa vyžaduje urýchlenú transformáciu fabrík a dodávateľského reťazca. "Brutalita tejto zmeny vytvára sociálne riziko,“ dodal. Svoj názor na elektrifikáciu vyjadril Tavares nasledovne: "Je jasné, že elektrifikácia je technológia, ktorú si vybrali politici, nie priemysel."
Zdroj: Automotive News