Autosuv.sk

Ostatné

Šéf Stellantisu: Nepotrebujeme Euro 7, Čína získa výhodu

Európske automobilky sedia na dvoch stoličkách, keď musia kvôli prísnejším emisným normám investovať do spaľovacích motorov a zároveň vyvíjať elektrické autá. To môžu využiť čínske automobilky.
Šéf Stellantisu: Nepotrebujeme Euro 7, Čína získa výhodu Carlos Tavares

Prísnejšia emisná norma Euro 7 začne platiť od roku 2025. Európske automobilky tak musia "bojovať na dvoch frontoch". Na jednej strane masívne investujú do elektrifikácie, keďže z dlhodobého hľadiska sa nástupu elektromobilov nevyhnú. Na druhej strane kvôli sprísňujúcim sa normám musia investovať aj do spaľovacích motorov.

Z dlhodobého hľadiska ide o nezmyselný krok, ale kým nie sú k dispozícii cenovo dostupné elektromobily, tak automobilky nemôžu rezignovať na predaj áut so spaľovacím motorom, o ktoré je stále obrovský záujem. Práve toto kritizoval šéf koncernu Stellantis, Carlos Tavares.

"Nemyslím si, že Európa potrebuje Euro 7... presmeruje časť našej výskumnej a vývojovej sily na niečo, čo nepotrebujeme, zatiaľ čo naši čínski konkurenti vstupujú na trh s jednotnou technológiou batériových elektrických vozidiel," povedal Tavares. "Prečo používame naše zdroje na technológiu, ktorú chceme zakázať? Nie je to zdravý rozum," vysvetlil Tavares v utorok na konferencii Automobilwoche v Berlíne.

Tavares počas parížskeho autosalónu začiatkom tohto mesiaca vyzval na zmiernenie európskeho zákazu áut vypúšťajúcich fosílne palivá od roku 2035, pričom varoval, že ak budú autá so spaľovacím motorom zakázané skôr, ako budú dostupné cenovo dostupné elektrické vozidlá, dôjde k sociálnym nepokojom. Tavares pritom predpovedá príchod prvých dostupných elektromobilov v horizonte približne päť až šesť rokov.

"Ak sa máme niečoho báť, tak je to úpadok západného sveta. Musíme pracovať efektívnejšie, aby sme Číňanov porazili nielen v technológii, ale aj v kvalite, cene, službách... to je hlavný problém, ktorý máme pred sebou," povedal Tavares.

Zdroj: Automotive News Europe

 

Pokračovať v čítaní