Elektrická séria rallycrossu začne fungovať od roku 2020. Informáciu už potvrdila priamo FIA.
O tom, že rallycross bude možno v budúcnosti súbojom medzi elektromobilmi, sme už v minulosti informovali. V roku 2020 sa elektrická séria stane realitou, čo už potvrdila aj FIA. Nové elektromobily budú poháňať dva elektromotory, umiestnené na prednej a zadnej náprave. Autá si tak podľa očakávania zachovajú pohon všetkých kolies. Výkon vozidiel bude dosahovať 500 kW, čo je o málo viac ako v prípade dnešných rallycrossových špeciálov. Batérie a šasy budú v rokoch 2020 až 2023 dodávať tímom spoločnosti Williams a Oreca. Cieľom tohto kroku je znížiť náklady na vývoj a zároveň to zabezpečí väčšiu vyrovnanosť a dobré šance aj pre menšie súkromné tímy.
O sériu vraj už prejavili záujem aj veľké továrenské tímy. Spomína sa Volkswagen, Peugeot aj Audi. Neboli by sme prekvapení, keby sa do tejto série zapojila aj iná koncernová značka, konkrétne Škoda, ktorá momentálne neúčinkuje v žiadnej top sérii. V minulosti pritom pretekala vo WRC s Fabiou. Dnes sa zameriava na nižšiu ligu WRC 2 s Fabiou R5. Elektrická séria rallycrossu bude bezpochyby dobrou reklamou pre automobilky, ktoré začínajú s nasadzovaním elektrických áut aj na bežné cesty.
Publicita môže byť vyššia, ak sa elektrický rallycross spojí s Formulou E tak, aby pretekali v jeden víkend na rovnakom mieste. Mať popri mestskom okruhu pre Formulu E aj jeden krátky okruh s rôznymi typmi povrchu pre rallycross, by nemusel byť zásadný problém. Otázkou ostáva, či elektrická séria nahradí súčasný rallycross, alebo bude fungovať nezávisle vedľa neho.